Het is de vijfde keer dat Care Cosmetics voor de pers de inmiddels beroemde Care Kerstcocktail organiseerde. Dit jaar was de bekende bruine kroeg Van Puffelen in hartje Amsterdam de setting voor het jaarlijkse feestje.
Net als andere jaren, maakte directeur Duco van Keimpema tijdens de borrel bekend welke groei het bedrijf realiseerde in het afgelopen jaar. Zo zijn onlangs de merken M2 Beauté en Jowaé aan de merkportfolio toegevoegd en vanaf 1 januari 2020 is de samenwerking met ProNails en overname van B&Z Cosmetics een feit. Maar hoe is dit te rijmen met de uitspraak van Duco dat het bedrijf in ‘grote’ problemen zit?

Duco: “Binnenkort gaat de campagne BREAKING NEWS met als thema ‘Grote problemen bij Care Cosmetics’ de lucht in.” Lachend: “Gewoon een originele manier om nieuwe mensen te werven.” Op de social media kanalen van Care Cosmetics was onlangs te zien dat de hoogste omzet ooit gerealiseerd werd. “Dus alle gekheid op een stokje, we groeien tegen de klippen op met 24% en hebben recent dus twee merken toegevoegd maar starten in het nieuwe jaar een samenwerking met ProNails en overname van B&Z Cosmetics.”
Een explosieve groei die laat zien dat Care Cosmetics als cosmetica-distributeur in staat is om aan (eigen) merken te bouwen en daarmee de schaalgrote in de markt evenredig mee laat groeien. 

Uiteraard was er op de kerstborrel volop aandacht voor Care For Life, de Stichting die Duco van Keimpema oprichtte om chronisch zieke kinderen, terminaal zieke kinderen en kinderen met een beperking te helpen. Op 9 maart 2020 is er een fundraising event in Rotterdam. Duco: “We zijn ontzettend blij als de pers hier promotie voor maakt!” 

NIEUW BIJ CARE COSMETICS: DERMAPRIME
B&Z Cosmetics is deze maand 35 jaar eigenaar en (inter)nationaal producent van het merk DermaPrime. “Het merk in 1 zin samenvatten? Zwitserse kwaliteit voor een betaalbare prijs,” zegt directeur Bas Teulings, die het bedrijf 30 jaar geleden overnam. “Door de samenwerking met Care Cosmetics, kunnen we veel slagvaardiger zijn, onze salons een betere structuur bieden en meer groei realiseren.”

DermaPrime richt zich – (inter)nationaal – op schoonheidsspecialisten die een merk in een populaire prijsklasse zoeken met een hoge kwaliteit. Bas: “De actieve werkstoffen zijn echt klasse. Neem nou onze succesvolle Crème Intensive; ons best lopende product met appelstamcellen, karitéboter en Zwitsers Gletsjerwater.”
Het product bevat een cityfilter en is een basis voor make-up. Deze rijk samengestelde 24-crème is parabenenvrij en geeft de huid een zijdeachtige glans, zonder te glimmen. Heel geschikt voor de rijpere, atrofische huid en een typisch voorbeeld van een hoogwaardige samenstelling en een unieke prijsstelling.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teulings kijkt uit naar de samenwerking. “Het pand van Care Cosmetics is prachtig, de sfeer is dynamisch en het hele systeem werkt. Ik geloof erin dat onze samenwerking leidt tot een nog grotere impact in de professionele beauty markt.” 


Duco van Keimpema, directeur Care Cosmetics en Bas Teulings, directeur B&Z Cosmetics.

NIEUW BIJ CARE COSMETICS: PRONAILS
ProNails creëert hand-, nagel- en voetverzorgingsproducten van topkwaliteit en biedt hierbij ook alle ondersteuning voor professionele schoonheidsspecialisten en nagelstylisten. Ook bij de consument is het merk zeer gewild. Om die reden ontwikkelt ProNails ook professionele verzorgingsproducten voor thuis. 

ProNails werd in 1981 opgericht door Catherine Claus als eerste Belgisch productiebedrijf, gespecialiseerd in professionele hand, nagel-  en  voetverzorgingsproducten. Sterk ondernemerschap  en creativiteit hebben ervoor gezorgd dat het bedrijf uitgroeide tot een leidende naam in de Europese nagelverzorgingsindustrie. In 2009 nam Paul Parein het bedrijf over en richtte zich op toekomstige groei. Onder het leiderschap van Paul ligt de focus van het bedrijf op productinnovatie. Zo werden nieuwe producten als Sopolish Easy Peel (semi-permanente nagellak), LongWear (langhoudende nagellak) en de Master (3-in-1 gel) toegevoegd aan het productgamma. Momenteel is ProNails actief in 50 landen.

Paul Parein: “Qua bedrijfsvoering zie ik veel overeenkomsten tussen Care Cosmetics en ProNails, ik kijk dus uit naar deze samenwerking. Onze visie is ‘We help you grow’. Net als als Care Cosmetics hebben wij een uitstekende relatie met onze klanten en bieden we actuele opleidingstrajecten.” Parein zegt ook dat er altijd oog is voor bewegingen in de markt. “We luisteren naar onze (inter)nationale afnemers als het gaat om productontwikkeling.” 

ProNails is de perfecte match tussen kwaliteit, betrouwbaarheid, inspiratie, innovatie en plezier. Door voortdurende ontwikkeling, streeft ProNails ernaar om de nieuwe wereldleider te worden in hand-, nagel- en voetverzorging met innovatieve en gevarieerde luxeproductlijnen en technieken. 


Duco van Keimpema, directeur Care Cosmetics, Paul Parein CEO ProNails en Paul van Mechelen General Manager ProNails

 

Gerelateerde berichten