Jouw nagelstudio is natuurlijk al lange tijd succesvol, maar wist je dat er eenvoudige manieren zijn om je nagelstudio naar een nog hoger level te tillen? Beautyspot helpt je op weg!

Blijf jezelf verbeteren
Succesvolle mensen zorgen dat ze beter en beter worden in wat ze doen. Zorg dan ook dat je je blijft verdiepen in de nieuwste technieken en producten, trends en wat er speelt in de markt. Als jij jouw klanten kunt laten zien, dat je goed op de hoogte bent van ‘what’s hot en what’s not’ binnen jouw branche, dan schept dat vertrouwen. Bovendien vinden klanten het fijn als jij ze kunt adviseren welke kleur gel(-nagellak) of nail art bij ze past binnen het seizoen of voor een bepaalde gelegenheid.

Service en garantie op je nagels
Net als dat consumenten recht hebben op een deugdelijk product, hebben jouw klanten dus ook recht op deugdelijke nagels. Natuurlijk geloof jij in jouw eigen kwaliteiten, dus waarom geef je dan geen garantie op de nagels aan je klanten als extra service? Als de nagels van jouw klant bijvoorbeeld buiten hun schuld om niet goed zitten of beschadigd raken, repareer de nagel(s) dan kosteloos. Afhankelijk van de gegeven behandeling kun je een garantietermijn van een week tot drie weken geven.

Eerlijk en goed advies
Als bedreven nagelstylist is het fijn jouw vakkennis te kunnen delen en advies te kunnen geven waar jouw klanten blij van worden. Als klanten tevreden zijn met het advies wat je ze hebt gegeven, dan komen ze graag terug. Als een klant iets wil wat jou als nagelstylist niet verstandig lijkt, leg dan duidelijk en onderbouwd uit waarom dat zo is. Geef dan tegelijkertijd een passend alternatief wat wel binnen de mogelijkheden ligt. Uiteindelijk zal de klant met een set nagels de deur uit gaan waarmee ze erg blij is en waar jij achter kunt staan!

Bewaak je tijdschema
Zorg ervoor dat je tijdschema klopt, want niets is vervelender voor een klant dan lang te moeten wachten omdat jij uitloopt. Het is niet moeilijk om te bepalen hoe lang je bezig bent met een bepaalde behandeling. Vanzelfsprekend zal een nieuwe set nagels meer tijd in beslag nemen dan een manicurebehandeling. Als een klant belt voor een afspraak, vraag dan duidelijk wat de klant wil en reserveer die tijd. Ruim – in verband met de coronamaatregelen – ook extra tijd in om na elk bezoek alles waarmee de klant in contact is geweest goed te reinigen. Denk aan je nageltafel (waar ze met haar armen op heeft gesteund), de balie, pinautomaat en toilet als deze gebruikt is. Zo heb jij minder stress en hoeft de klant niet onnodig (lang) te wachten.

Uitstraling van de nagelstudio
Welke keuzes maak je voor de uitstraling van je nagelstudio? Wat voor sfeer wil je uitstralen? Wil je het strak ingericht hebben of juist warm huiselijk? Hoe dan ook… je wilt dat jouw nagelstudio kwaliteit en professionaliteit uitstraalt. Er is een aantal aandachtspunten waar je op kunt letten bij de inrichting van je studio. Jouw klanten willen immers een positieve beleving en komen – naast de behandeling – ook voor een stukje ontspanning. Creëer daarom ruimte, rust en eenheid in je interieur. Dit bereik je onder andere door een uitgebalanceerd materiaal- en kleurgebruik. De aanwezigheid van natuurlijke elementen, zoals (kunst)planten of bloemen draagt ook bij aan het creëren van een ‘beleving’.

Gerelateerde berichten