Van hersenspinsels naar realiteit
Elise Thieme, eigenaresse van Dermalise beautysalon & shop in Oud-Beijerland, heeft onlangs de sprong in het diepe gewaagd en de keuze gemaakt om haar salon-aan-huis te verplaatsen naar een combinatieconcept van winkel en instituut in één. Deze maand is zij onze Heldin van de Maand, en wordt in het zonnetje gezet door Mink Beauty Concepts, distributeur van groene cosmetica.

De sprong in het diepe
Elise: Naast mijn werk als rayonmanager bij MINK werkte ik ook nog in mijn salon aan huis. Doordat ik 10 jaar in de sales voor cosmetica heb gezeten, heb ik natuurlijk veel salons en diverse werkwijzen gezien. Tijdens het geven van behandelingen bedacht ik vaak hoe ik mezelf nog meer zou kunnen onderscheiden in een professionele salon. Ondertussen had ik het heel erg naar mijn zin bij MINK in de combinatie van werkzaamheden, dus bleef het altijd bij gedachten. Mijn vriend is ook heel ondernemend en heeft afgelopen oktober zijn eigen restaurant Soffree on fifty-four geopend. Toen het pand direct naast hem vrij kwam, heb ik ervoor gekozen een nieuw avontuur aan te gaan en mijn passie voor het vak en de mooie merken die ik vertegenwoordigde op een andere manier voort te zetten.

Goed doordacht concept
Ik denk dat mijn concept uniek is door de verschillende merken die ik voer. Phyto5 werkt volgens de Traditionele Chinese Geneeswijze, in het kort betekent dit dat alles draait om balans, yin en yang. Voor een stralende huid is een goede balans van innerlijk en uiterlijk nodig. Phyto5 gaat veel verder dan alleen een crème op het gezicht aanbrengen, ook handen, voeten, rug en hoofdhuid worden in de behandelingen meegenomen. En zeker in combinatie met lichttherapie en lymfedrainage bereik ik hele mooie resultaten. Het Italiaanse, pas in Nederland gelanceerde Corpolibero, is ook een natuurlijke maar wel chique lijn en heeft een hele andere filosofie en uitstraling. Met deze cosmeceutical, dat bestaat uit zeer hoge percentages gedroogde plantenextracten met een diepe werkzaamheid vanuit een orthomoleculaire insteek, spreek ik weer een andere doelgroep aan. Na de behandeling kan ik de klanten opmaken met Mineralogie, dat een 100% minerale make-uplijn is en dus niet schadelijk voor de huid. Deze ligt heel mooi in lijn met de andere natuurlijke producten die ik in mijn winkel aanbiedt en tijdens behandelingen gebruik.

Succes heb je niet alleen
In mijn shop heb ik een breed assortiment dat allemaal aansluit op elkaar; gericht op beauty & lifestyle. Doordat ik de salon & shop combineer, heb ik veel aanloop van diverse mensen. Met de laagdrempeligheid van ‘even de winkel binnen lopen’, waar ik overigens wel vaste tijden voor heb, wordt de klantenbinding al snel omgezet in een zeer persoonlijk verzorgingsadvies voor jong-tot-oud, een make-up touch-up en behandelingsafspraken. Kwaliteit en creativiteit vertaalt zich bij mij ook in leuke en speciale cadeautjes zoals sieraden, tassen en bijvoorbeeld babyproducten, zodat er voor elk wat wils is. Voor mij zijn het vertrouwen van de klant, het bieden van gemak, persoonlijke aandacht en laagdrempeligheid de succeswaarden voor een goedlopend instituut. Natuurlijk wel met de juiste ondersteuning van mijn directe omgeving, zoals mijn vriend, familie en vrienden maar ook de samenwerking met mijn leveranciers is hierin belangrijk. Want succes heb je niet alleen…

Gerelateerde berichten