Het zal je niet ontgaan zijn dan de zon zich steeds vaker laat zien en de temperaturen met sprongen omhoog vliegen. Grappig genoeg doét dat wat met je. De zomerkriebels zorgen ervoor dat we meer ontspannen zijn, genieten van geuren en soms ‘even niets hoeven’. Maar ook de lust om nieuwe dingen te kopen neemt toe. Denk hierbij aan een leuke nieuwe items voor je garderobekast, vrolijk groen voor tuin of balkon én huidverzorgingsproducten. En dat is precies waar jij komende periode je slag mee kunt slaan!

Zonbescherming
Aangezien we allemaal wel weten hoe belangrijk het is om onze huid goed te beschermen, doen we het in de praktijk toch niet zo consequent. Tenzij we er weer op geattendeerd worden. Veel merken waar schoonheidsspecialisten mee werken hebben ook een zonbeschermingslijn in het assortiment. Controleer je klant tijdens een behandeling op (pigment)vlekken en adviseer haar een goede zonbescherming. Wellicht zijn ze er ook in een handig reis- of tasformaat, zodat je klant zich elk moment van de dag kan beschermen.

Gladde benen
Veel vrouwen scheren of harsen hun benen en oksels al zelf, maar juist in de zomer groeit haar sneller en dan wil je klant toch van die dagelijkse bezigheid af. Bied daarom voor zowel je vrouwelijke als mannelijke klanten een ontharingsbehandeling aan. Waxen of harsen kan dan een uitkomst bieden voor je klant, want het duurt wel weer even voor die vervelende haren terugkomen. Voor klanten die een gevoelige huid hebben, kun je ook overwegen om body sugaring aan te bieden. Dit is een zachte en veilige methode om op alle delen van het lichaam te ontharen met suikerpasta, zelfs op het gezicht!

Mooie egale kleur
Iedereen wil natuurlijk een mooie, maar vooral egale bruine tint. Dit bereik je door je lijf van boven tot beneden te scrubben. Als je klant aan het genieten is van een hydraterend gezichtsmasker, kun je in de tussentijd een handmassage aanbieden en de armen scrubben, zodat alle dode huidcellen verwijderd worden. Smeer daarna de armen en handen van je klant in met een voedende bodylotion et voilà. Ze zijn overtuigd om de scrub en bodylotion bij jou te kopen!

Frisse make-up look
Als het weer warmer wordt willen jouw klanten natuurlijk wel make-up, maar niet eentje die zwaar aanvoelt. De huid moet immers kunnen blijven ‘ademen’. Hierin kun je je klant mooi adviseren met de nieuwste frisse make-upkleuren of minerale make-up. De vraag naar minerale make-up wordt steeds groter en daarmee ook het aanbod. Niet zo gek, want de fijne textuur van de make-up zorgt ervoor dat het licht op de huid aanvoelt, het minimaliseert de kans op huidirritaties en het bevat ook nog eens huidbeschermende eigenschappen.

Kleur op de (teen)nagels
Juist in die trendy slippers willen je klanten dat hun voeten er verzorgd uitzien met een zomers kleurtje. Een goed moment dus om als nagelstylist een duobehandeling aan te bieden: manicure en bijpassende pedicure. En wil je klant liever geen gel-nagellak op haar teennagels, maar een gewone lak? Geen punt, want heel veel merken hebben duokits in het assortiment bestaande uit een gel-nagellak met bijpassende gewone lak! Zo hoeft jouw klant zich geen zorgen te maken dat haar manicure niet overeenkomt met haar pedicure!

Gerelateerde berichten