Dit is hét perfecte moment om jouw klanten te informeren en voor te bereiden op het nieuwe seizoen. We denken nog met regelmaat terug aan die mooie zomerse dagen. Drankje in de hand, lekker (en veel) eten, laat naar bed en veel gezelligheid. De zomer is een tijd waarop we onze huid exfoliëren, goed moeten beschermen en hydrateren. Hier bedenken we dan ook massaal acties voor. Maar hoe kunnen we dit het beste aanpakken voor de herfst?

Thematisering
Begin om het thema ‘herfst’ te verwerken in de salon. Zowel ín de salon als online op de website en op je andere social media kanalen. Het hoeft niet veel te kosten. Zelf een mooie boswandeling maken levert vaak al prachtige versieringen op. Mooi gekleurde bladeren, kastanjes en herfsttakken. Wees creatief, maak het persoonlijk en besteed hier aandacht aan.

Herstellen
Hoe heerlijk ontspannen de zomer vaak ook is, voor je huid is het hard werken. De uv-straling heeft je huid en haar vaak niet goed gedaan. Want eerlijk, ben jij je zonnebrand deze zomer wel eens vergeten? Daarom is het belangrijk om herstellende behandelingen aan te bieden die de huid weer een boost geven. Zeker omdat we een periode ingaan met kou, gure wind en regen. Hier gaan we dan ook naar leven. De verwarming of de houtkachel gaan weer aan en de dikke trui komt weer uit de kast.

Gezichtsbehandelingen
Exfoliëren, hydrateren en beschermen blijven belangrijke aspecten in de salon. Maak een aangepaste herfstbehandeling waar deze elementen in terug komen. Exfoliëren om de huid te verfrissen en dode huidcellen te verwijderen, hydrateren om droogte én veroudering tegen te gaan. Beschermen omdat dit níet alleen in de zomer belangrijk is, maar iedere dag. Boost de huid met serums, mineralen en ampullen. Zorg voor voldoende warmte tijdens de behandeling. Een verwarmde stoel, beginnen met een warm kompres of hotstone stenen in de handen van de klant is pure verwennerij.

Informeren, motiveren en stimuleren
Geef je klanten een informatieboekje over wat de herfst qua klimaat doet voor de huid. Vertel hier dan gelijk bij wat er gebeurt is met de huid tijdens de zomer en wat voor veranderingen eraan komen. Speel hierop in door een passend huidadvies met passende producten aan te bieden. Dit kan natuurlijk ook als workshop!

Verwen je klant bij iedere behandeling met bijvoorbeeld een verwarmend voetenbad. Een extraatje die makkelijk uit te voeren is maar veel oplevert. Een beleving bij de behandeling, iets wat de klanten niet vergeten. Verleng deze beleving door een klein presentje mee te geven naar huis. Een mooi herfstblad met hieraan vast een proefje van een voetenscrub of juist een hydraterende masker.

Zorg ook voor de innerlijke mens, een kopje kaneel thee met honing of herfstkoekjes vallen altijd in de smaak. Hoe groot of klein je het thema doorvoert in de salon maakt niet uit. Als je het maar persoonlijk maakt en passend bij jezelf én je klanten. Bereid je klanten voor op de herfst maar zorg vooral dat de salon er ook klaar voor is. Laat je kansen niet liggen! Zijn jullie er al klaar voor?

Dit artikel is geschreven door Rianne Poot

Gerelateerde berichten