Het verbaast me nog steeds bij het bekijken van websites dat er standaard omschrijvingen zijn voor behandelingen. Zoals ik al eerder heb aangegeven dien je het antwoord te geven op de behoefte van een klant.  

Een standaard behandeling:  Reiniging, peeling, masker, epileren, massage en dag verzorging. Dit zegt niet welk resultaat de klant kan verwachten. Een extra ampul tijdens de behandeling, wat doet deze ampul? Zijn er verschillende ampullen? Waarom zou je een ampul gebruiken? De klant weet dit niet. 

Een collageen behandeling, wanneer zou iemand die boeken? Een klant kan zich afvragen wat is collageen?  Meso therapie, microdermabrasie, zuurstofbehandeling, allemaal termen die de consument niet direct iets zegt.

Een zware make-up ook een term die veel gebruikt wordt. Voor mij schrikt dit af want het verteld dat je een grote hoeveelheid make-up zal gaan aanbrengen.  Gebruik liever termen die momenteel trendy zijn. Glamourmake-up met contouring bijvoorbeeld

Na je opleiding krijg jij de uitdaging om zelf creatief aan de slag te gaan. Wat zou de klant willen horen? Wil ze horen dat jij scrubt of zou ze willen horen dat ze een mooie egale gladde huid krijgt?

Check jouw menukaart en kijk of je wellicht deze zo kan aanpassen dat de consument verleid wordt om een behandeling bij jou te boeken. Je hoeft niet alles zelf te verzinnen, laat je inspireren door anderen. Snuffel rond op het internet en bekijk diverse schoonheidssalons en instituten, ook buitenlandse sites kunnen je geweldige ideeën geven.

Maak niet te lange omschrijvingen bij de behandelingen en een zeer goede optie  is de ‘gepersonaliseerde behandeling’. Een behandeling die jij persoonlijk  afstemt op de behoefte van de klant.

Dit artikel is geschreven door Marie-Louise Billekens.

Overige experts

Bekijk al mijn artikelen

Gerelateerde berichten