ANBOS ontwikkelt in samenwerking met Beauty Trade Professionals (BTP) de ‘Hulpwijzer voor nieuwe behandelmethode’

Vanaf 19 november is de door ANBOS ontwikkelde ‘Hulpwijzer voor nieuwe behandelmethode’ online beschikbaar. Deze hulpwijzer is in samenwerking met de Beauty Trade Professionals (BTP) opgesteld en dient als een checklist voor huidprofessionals die overwegen om te starten met een nieuwe behandelmethode en deze willen aanschaffen.

De ontwikkelingen in de beautybranche gaan razend hard. Nieuwe behandelingen en apparatuur volgen elkaar snel op. Huidprofessionals die hier graag in mee gaan, zoeken naar mogelijkheden om zich te innoveren. Maar, eenmaal een nieuwe behandelmethode gevonden die aanspreekt en je verdiept te hebben in de methode, begint het echte uitzoekwerk. Waar let je allemaal op en hoe maak je uiteindelijk de juiste keuze? Vraagstukken met betrekking tot de wetgeving, prijs(verschillen), trainingen, trend(gevoeligheid), (aansprakelijkheids-)verzekeringen etc. passeren de revue en helpen je bij het maken van een gedegen keuze. 

Met deze ‘Hulpwijzer’ hoopt ANBOS schoonheidsspecialisten te ondersteunen tijdens de zoektocht naar nieuwe behandelmogelijkheden. Heb je meer ondersteuning nodig bij een specifieke stap, of wil je meer informatie, neem dan contact op met ANBOS. Meer informatie: www.anbos.nl/hulpwijzer.  

“De Hulpwijzer helpt je na te denken over een aantal basiszaken, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen. Een steuntje in de rug, als het ware.” Mayke Blokland, manager Verenigingszaken ANBOS.

 “Na overleg met verschillende partijen is het idee van de Hulpwijzer ontstaan. Deze checklist zorgt er voor dat ondernemers niets over het hoofd zien bij de aanschaf van een apparaat of een nieuwe behandeling. Zo voorkom je dat je een apparaat aanschaft, waar je geen nieuwe klanten mee kunt trekken of vanuit je bestaande klanten geen geld mee kunt verdienen.” Frank Slangen, directeur  Beauty Trade Professionals.

“De Hulpwijzer is echt een leidraad voor als je een nieuwe behandeling in je praktijk wilt aanbieden. De schoonheidsspecialist wordt zich er bewuster van dat de investering ook noodzakelijk is, of niet.. dat kan natuurlijk ook.” Els van Meenen, ANBOS-bestuurslid. 

Gerelateerde berichten