“Op 13 januari ontving ik het overlijdensbericht van Bert van Seters. Dit kwam als een schok. Hij stond bekend als een vitale man die nog volop van het leven genoot. Graag kijk ik terug op een bijzondere persoonlijkheid die de beautybranche een warm hart toedroeg.

Bert van Seters werkte vroeger samen met zijn vader in de drogisterij, waar ze het merk Mila d’Opiz verkochten. Na een aantal jaar zag Bert voor zich hoe hij met dit merk succesvol kon zijn in de schoonheidsbranche, en startte in 1970 Mikos, samen met zijn inmiddels overleden vrouw, Marry.

Mikos groeide en groeide. De twee vestigingen in Rotterdam werden te klein, en in 1990 opende Mikos een gloednieuw bedrijfspand in Capelle a.d. IJssel. Door apparatuur, randartikelen en productlijnen onder eigen label toe te voegen, positioneerde hij het bedrijf zich als totaalleverancier, destijds uniek.

In 1994 werd de branchevereniging voor leveranciers, de BT & EA, opgericht, de voorloper van de huidige BTP. Ook hier was de visionaire blik van Bert opmerkelijk. Samen met vijf toonaangevende bedrijven werden beurzen georganiseerd, waarbij het laten groeien van de vereniging én het professionaliseren van de beautybranche vaste agendapunten waren. Bert heeft zich al die jaren ingezet voor de BTP.

Werken voor en met Bert was plezierig en leerzaam. Zelf startte ik als 17-jarige stagiair bij Mikos en zag ik Bert als een voorbeeld. Iemand die in oplossingen dacht en situaties zakelijk benaderde maar, altijd met een persoonlijke twist. We waren met elkaar een ‘kleine, loyale familie’ en menigeen werkte meer dan 25 jaar in dienstverband. In 2016 verkocht Bert, op 69-jarige leeftijd, Mikos aan mij, en daar ben ik tot op de dag van vandaag dankbaar voor. Hij heeft mij de kans gegeven om Mikos verder uit te bouwen. Zelf genoot hij volop van zijn vrije tijd en ging samen met zijn vrouw Joke golfen en maakte hij met regelmaat korte en lange reizen.

Bert is voor ons iemand die zich te alle tijde recht in de spiegel kon aankijken en eerlijk zaken deed. In de branche kreeg ik vaak te horen dat men Bert zag als iemand die ze blindelings vertrouwden. Bert staat voor mij voor een betrouwbare, gedreven, vriendelijke en charismatische man. Een visionair en een icoon in onze beautybranche. Hij zette zich altijd voor de volle 100% in.

Ik wens zijn vrouw Joke en de kinderen Martijn en Laurette veel sterkte om dit verlies te dragen.”

Erik Ceelen, directeur Mikos Care

Gerelateerde berichten