Hebben jouw klanten allerlei problemen en probleempjes met hun huid? Rimpeltjes, een onzuivere huid? Acné? Pigmentvlekjes of ouderdomsvlekjes? Onregelmatigheden? Comedonen? Een gevoelige huid?

Vind jij het leuk om voor iedere klant een persoonlijk behandelplan op te stellen en de klant stap voor stap te begeleiden iden naar een mooiere, strakkere, egale huid? Dan is de huidverbetering iets voor jou.  In onderstaand filmpje kun je zien op welke manier jij je met huidverbetering kunt onderscheiden ten opzichte van andere salons bij jou in de buurt.

Geen enkele huid is hetzelfde! Je begint met een intake gesprek om te kijken wat de wensen, doelstellingen en verwachtingen van de klant zijn. Vervolgens voer je een huidanalyse uit. De huidconditie van dat moment is het startpunt voor het verbeterproces. Je geeft de klant persoonlijke aandacht en een eerlijk advies. Je stelt een behandelplan op, geeft de klant achtergrond informatie en gaat de huid stapje voor stapje verbeteren. Je meet de vorderingen en legt deze vast. Aan de hand van je rapportage en/of de voor- en na foto’s kun je de klant de resultaten laten zien.

Behandelingen huidverbetering

De behandelingen in de huidverbeterende salon beginnen altijd met een intensieve reiniging van de huid. Dat kan manueel gebeuren, maar je kunt ook microdermabrasie of peelings inzetten. Ook wordt er gewerkt met speciale huidverbeterende behandelingen en apparatuur. Technieken die hiervoor ingezet worden zijn

  • Cavitatie
  • Ultrasoon apparatuur
  • Elektrisch ontharen
  • IPL en laser
  • Iontoforese
  • Mesotherapie
  • Needling
  • Bindweefelsmassage
  • Infrarood
  • Lymfedrainage
  • Pincementsmassage
  • Bindweefselmassage
  • Cryotherapie 
  • Fototherapie
  • Zuurstofbehandeling

Sommige salons zijn gespecialiseerd in ontharen, bijvoorbeeld electrisch ontharen of ontharen met IPL apparatuur.

Voor een optimaal resultaat worden er ook wel voedingssupplementen gebruikt om de huid van binnenuit te ondersteunen. 

In de salon voor huidverbetering wordt veel gewerkt met cosmeceuticals. Dit zijn cosmeticaproducten met een hoge dosis werkzame stoffen. Deze cosmeceuticals kunnen worden met speciale technieken dieper de huid in gesluisd waardoor zij nog effectiever hun werk kunnen doen. 

Onderscheidend in de markt

Met een salon in huidverbetering kun je je onderscheiden van andere salons in jouw marktgebied. De nieuwe klanten die je door deze marketing strategie naar jouw salon trekt willen vooral resultaat zien.  Voor een salon in huidverbetering is veel kennis en ervaring nodig. Daarmee onderscheidt deze salon zich van andere salons in het marktgebied.

Gerelateerde berichten