Hoe productief is jouw beauty business? Het is namelijk bewezen dat als je initiatieven neemt in je beauty business, je meer resultaten behaalt! Dus wacht jij altijd af of bent je juist proactief en neem je veel initiatieven?

Als je proactief bent, ben je actief bezig om acties te verzinnen om klanten naar jouw business te halen. Je speelt in op speciale dagen zoals Kerst en Valentijn, maar ook zeker op de seizoenen. Als je jouw ‘actief’ al ruim van te voren bedenkt, kun je je klanten al ruim van tevoren en op tijd op de hoogte brengen.

It’s Christmas time

Denk bijvoorbeeld aan Kerst. De meeste klanten komen eens in de zes tot acht weken naar jouw beauty onderneming toe. Als je veel initiatieven neemt, dan heb je jouw acties al zo’n zes weken van tevoren bedacht en zijn je klanten ook op de hoogte. Op deze manier kan jouw klant nadenken over de actie en hier ook op reageren door bijvoorbeeld een afspraak in te plannen. Zo behaal je direct resultaat, omdat je proactief te werk gaat! Als je tot het laatste moment had gewacht, dan was deze afspraak er niet geweest. Initiatieven nemen werkt dus meteen winst verhogend.

Hoe proactief kun je zijn?

Bedenkt daarom je acties altijd ruim van tevoren. Op deze manier heb je tijd om er reclame voor te maken, het uitgebreid te promoten op social media en je klanten er op voor te bereiden. Werk dus vooruit en bereid alles goed voor. Dit zorgt voor rust en voelt ook beter dan dat je alles op het laatste moment doet. Ook ik bereid me altijd goed voor. Voordat ik een meeting, presentatie of Facebook live heb, maak ik altijd aantekening. Zo kan ik niets vergeten en heb ik alle punten die ik wil bespreken bij de hand. Weet je niet goed welke initiatieven je kunt nemen en hoe je proactief kunt zijn? Vraag dan een som hulp. Ook dat is proactief zijn en dat levert iets op voor je bedrijf.

Door proactief te zijn heb je als resultaat een hogere productiviteit en meer winst. Dat is toch wat je wilt voor jou en je beauty business?!

Gerelateerde berichten