Juist in een tijd van economische malaise heeft de consument behoefte aan persoonlijke verzorging en ontspanning. Uit een onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction blijkt dat 84% van de ondervraagde vrouwen regelmatig een schoonheidssalon of instituut bezoekt. In de meeste gevallen gaat het hierbij om een verzorgende gezichtsbehandeling bestaande uit huidanalyse en -reiniging en epileren van wenkbrauwen.

Persoonlijke aandacht belangrijker dan innovatie

Ondervraagden zijn zeer positief over de diensten van de schoonheidssalons en instituten. De laatste behandeling beoordeelt men gemiddeld zelfs met een 7,9. Bij een bezoek vindt men persoonlijke aandacht, advies op maat en service belangrijk. Persoonlijke aandacht vindt men belangrijker dan bekende merken of innovatieve behandelmethoden die worden aangeboden. Slechts 1% van de ondervraagden heeft ervaring met een botox behandeling.

Over het onderzoek

De cijfers zijn afkomstig uit de Beauty Monitor 2010, een onderzoek dat onder lezeressen van Sanoma Tijdschriften is uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction. In totaal hebben 637 respondenten meegedaan aan het onderzoek. Het veldwerk vond plaats in maart 2010.

Tips

Heb jij tips op welke manier je je persoonlijke aandacht in je salon kunt verbeteren? Wij zijn benieuwd. Meld ze hieronder.

 

Gerelateerde berichten