Dat we elke maand ons uiterste best doen en heel hard werken om een informatief, interessant en mooi vakblad uit te geven, daar kunnen jullie van op aan. Hetzelfde geldt voor ons online platform Beautyspot.nl.
Uit een grootschalig marktonderzoek onder beautyprofessionals, verzorgd door Marktdata.nl, is De Beauty Professional als ‘Meest gelezen vakblad’ uit de bus gekomen. Dat is een kroon op ons werk. Bedankt daarvoor! Maar vergeet niet, wil je iets weten? Moeten we ergens dieper induiken? Laat het mij weten via moniek@businesscontentmedia.nl. En ben je geen ANBOS-lid en heb je nog geen abonnement? Mis dan niets meer en vraag het aan op www.debeautyprofessional.nl.

 

De nieuwste editie ligt alweer bij de drukker en er komen weer leuke en interessante onderwerpen aan bod. Dit kun je verwachten: 

 

Zuurstof voor een instant beautyboost
Een trouwe klant viert binnenkort haar vijftigste verjaardag. Ze geeft een groot feest en wil er dan prachtig uitzien. Ze vraagt aan jou, de schoonheidsspecialist, wat ze kan doen. Liefst op een zo natuurlijk mogelijke manier. Je antwoordt dat een zuurstofbehandeling haar huid een enorme boost zal geven. Maar hoe komt het dat de huid van zo’n behandeling een oppepper
krijgt? En hoe lang kun je genieten van dit resultaat? We zochten het uit. Ook spraken we met vier schoonheidsspecialisten en vroegen hen onder andere waarom klanten hiervoor naar hun salon komen en wat hun ervaringen met O² zijn.

 

Trend: Zero Impact Salons
Zonnepanelen op het dak, vaker op de fiets naar het werk en producten met biologisch geteelde grondstoffen gebruiken. Tegenwoordig zijn ondernemers zich ervan bewust dat ze zuinig moeten omgaan met de natuur. Ook in de schoonheidsbranche zien we deze bewustwordingstrend én de zero impact salons ontstaan.

 

Feest bij Chi & Chi Congres!
Chi Natural Life en Chi Essential Cosmetics: 40 jaar kennis in natuurlijke huidverbetering en aromatherapie. Chi International bestaat 40 jaar. En dat wordt gevierd! Op 30 november vindt daarom het Chi Congres plaats in de Koepel in Breda, een spectaculaire oude gevangenis. Speciaal voor professionals die hun vakkennis verder uit willen breiden en/of willen opfrissen worden er lezingen en workshops gegeven. Professionals krijgen bij inschrijving ook het nieuwste aromecum mee naar huis: het naslagwerk over aromatherapie dat iedere specialist in huis moet hebben. Ook voor het personeel wilde eigenaar Ton Beljon iets speciaals doen. In juni is hij daarom met het hele team naar de
Provence afgereisd voor eveneens een leerzaam, maar ook gezellig teamuitje. Lees in de komende editie een compleet interview met Ton.

 

How to: Nieuwste zonnelijn Germaine de Capuccini
Zonder zorgen de zon in met de zonnelijn van Germaine de Capuccini. De belangrijkste eigenschap van een zonbeschermer is natuurlijk dat hij goede bescherming geeft tegen de schadelijke UV-straling. De aftersun moet er daarna voor zorgen dat de huid gekalmeerd en gehydrateerd wordt. De producten van Germaine de Capuccini verzorgen en beschermen de huid. Als we op het strand liggen, vinden we vaak een ding heel erg vervelend: al dat zand dat aan de huid blijft kleven als we ons hebben ingesmeerd! Germaine de Capuccini biedt met hun nieuwste zonneproducten-lijn uit de productlijn Golden Caresse de oplossing voor dit probleem. Daarnaast bieden de vijf nieuwe producten alles wat de huid nodig heeft als we de zon in gaan.

 

Marketing: Wie vertelt jouw verhaal?
Beautyprofessionals zijn doorgaans niet het type dat zelf graag vol in de spotlight staat. ‘Laat het resultaat maar voor zich spreken’, is een marketingstrategie die veel wordt ingezet. En met effect, want voor/na foto’s slaan vaak goed aan. Echter, de betrouwbaarheid ervan wordt soms in twijfel getrokken en daarom is het slim om resultaten te laten zien en vertellen door klanten. Zij worden zo ware ambassadeurs van je salon.

 

Me-Time: Neem eens een bosbad!
Groene cosmetica, natuurlijke ingrediënten, natural looks… de beautybranche maakt vaak de connectie naar de natuur. Vanuit een filosofie, vanuit een zoektocht naar de meest effectieve producten en/of vanuit marketing. In deze editie kijken we ook in de rubriek Me-Time naar de natuur. Want een dagelijkse dosis natuur helpt je geest al enorm!

 

Dit en natuurlijk nog veel meer!
21 juli bij jou in de bus, mis het niet!

 

Gerelateerde berichten