Zoals iedere ondernemer denk je natuurlijk na over vragen zoals: Hoe trek ik nieuwe klanten aan? Hoe vind ik de juiste klanten? Hoe verkoop ik meer producten aan mijn klanten?  De lokale consument bereik je vaak via mond tot mond reclame of lokale media. Maar hoe bereik je de potentiele klant die via internet een nieuwe schoonheidsspecialiste zoekt? Ook online moet je als schoonheidsspecialiste goed te vinden zijn!

De meeste schoonheidsspecialisten beseffen inmiddels dat een website een onmisbaar middel is om de salon te promoten. Een website is wel een behoorlijke investering, zowel in tijd als in geld. Een website is echter pas het begin, want moet je met een website als er geen bezoekers op komen? Verwacht echter geen wonderen, de concurrentie in Google, de meest gebruikte zoekmachine, is erg groot. Zo worden er in Google op de zoekterm “schoonheidssalon” ruim 3 miljoen resultaten gevonden, en iedereen wil in de top 10 staan! Een utopie dus.

Belangrijker dan hoog in de algemen ranking van Google te staan is er voor zorgen dat jouw salon op internet te vinden is waar potentiele klanten je gaan zoeken. Vaak zoeken consumenten op woonplaats. Zorg ervoor dat je op websites die over jouw vestigingsplaats gaan goed te vinden bent! Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je onder het zoekwoord ‘schoonheidssalon of schoonheidsspecialist’ te vinden bent. 

Als je een schoonheidssalon in Vlissingen hebt die ‘Zeezicht’ heet, kun je beter de domeinnaam Schoonheidssalon-vlissingen.nl vastleggen dan salonzeezicht.nl. In het eerste geval verschijn je hoog in de resultaten als iemand zoekt naar een schoonheidssalon in Vlissingen in Google.

Gerelateerde berichten