In de zomer zijn we het liefst zoveel mogelijk buiten. Geef je salon het ‘outdoor-gevoel’ door gebruik te maken van een zomermix in een geurbrander. De etherische olie van citroen, mandarijn, bergamot of lavendel nemen je klanten gevoelsmatig mee naar zonnige oorden. Ondersteun deze ervaring met een zomermuziekje (salsa!) of, als je van sereen houdt, met meditatiemuziek met zee- of watergeluiden. Zo sluit je salonbeleving perfect aan bij het seizoen.

Happy holiday

De salons die klanten meer geven dan dat ze verwachten doen het goed. Door middel van enquêtes kun je de tevredenheid in je salon meten, maar het gaat in essentie eigenlijk om wat je klant voelt en ervaart als je bij jou in de stoel zit. Daar draait het om, dat is het hart en de ziel van je salon. Laat je klanten je betrokkenheid dit jaar eens voelen door een ‘welkom terug van vakantie’-kaartje te sturen . Met daarbij een aanbieding voor een speciale after-summer treatment! Of maak een speciale post op social media voor de niet-vakantiegangers die deze week iets extra krijgen bij een behandeling, juist omdat ze geen vakantie hebben.

Zomerdouche

Geen zomervakantie zonder frisse duik in zee of zwembad. Prima voor de ontspanning – minder fijn voor de huid. Chloor en zout ontdoen de huid van lipiden. Adviseer je klanten daarom om meteen na het zwemmen goed af te spoelen met zoet (kraan)water. Dat voorkomt vochtverlies zodat de huid niet onnodig uitdroogt. En extra verzorgingstips voor nagels, handen en voeten worden altijd  gewaardeerd door klanten.

Actie voor zelfvertrouwen

Zelfverzekerd naar het strand of het zwembad: dat willen we allemaal! Dit is dus hét moment om een speciale actie te promoten voor ontharing, cellulitebehandelingen of verstevigende bodypakkingen. Met een gladde, strakke en perfect onthaarde huid stijgt het zelfvertrouwen enorm. En wat dacht  je van teennagels die mooi in de lak zitten en geen uitgroei hebben. Goede manicure en pedicure laten je  stralend de zomer doorgaan.

 

Gerelateerde berichten