Nadat de moeders in de watten zijn gelegd op 12 mei, is het zondag 16 juni de beurt aan de vaders. Een ideaal moment voor een actie in de salon om bestaande klanten te verwennen en potentiele mannelijke klanten aan te trekken en kennis te laten maken met jouw activiteiten. Heb jij al een actie bedacht voor Vaderdag? Wij hebben een aantal ideeën voor je op een rijtje gezet.

Mannen in de schoonheidssalon
Mannen bezoeken steeds vaker een schoonheidssalon. Weten de heren je al te vinden, dan kun je deze dag niet aan je voorbij laten gaan. Ook als je klantenbestand voornamelijk uit dames bestaat, kun je Vaderdag aangrijpen als cadeaumoment voor partners en vaders. Organiseer bijvoorbeeld een échte mannendag of mannenweek in de salon. Trends in de salon kun je combineren met andere onderwerpen waar mannen geïnteresseerd in zijn.

Denk bijvoorbeeld aan een behandeling waarbij de huid wordt klaargestoomd voor de zomer, een verwenpakket met op de huid afgestemde producten en een kortingsbon van een ondernemer bij jou uit de buurt met wie je samenwerkt. Op die manier bereik je meer mensen, zowel bestaande als potentiele klanten. Voor deze dag kan er bij alle deelnemende partijen een toegangsbewijs gehaald worden. Bij bestaande klanten kun je het toegangsbewijs geven bij aankoop van een product, cadeaubon of na een behandeling. Organiseer je op deze dag iets heel bijzonders, vergeet de (regionale) media daar dan niet op te wijzen.

Zorg voor reuring op social media
Natuurlijk zorg je ook voor reuring op social media. Maak bijvoorbeeld een Vaderdag-verlanglijstje met daarop een aantal behandelingen of producten in verschillende prijsklassen. Deel dit via Facebook of Instagram en vraag daarbij naar het cadeau dat je volgers het liefste zouden krijgen. Daar kun je meteen een winactie aan koppelen. Zo kun je vragen welke vader moet winnen. Je spreekt hiermee al je volgers aan; iedereen kent wel iemand die het echt verdient.

Extra aandacht
Merk je dat klanten eigenlijk niet weten wat jij in de salon voor heren kunt betekenen, dan is het tijd om daar juist nu wat extra aandacht aan te besteden. Dat kun je doen door een nieuwsbrief te versturen, waarin je hier meer over vertelt én waarbij je aangeeft dat het 16 juni weer Vaderdag is. Je kunt ook de media opzoeken. Plaats bijvoorbeeld een redactioneel artikel – eventueel in combinatie met een advertentie – of stel een persbericht op, waarin je aangeeft waarom mannen absoluut een bezoek aan de salon zouden moeten brengen. In de salon zorg je vervolgens dat de producten en behandelingen voor mannen in de spotlights staan. Denk daarbij aan een leuk cadeaupakket op de balie en in de etalage in combinatie met een heerlijke behandeling, zoals een gezichtsbehandeling, massage of manicure voor de natuurlijke nagels.

Cadeautips voor Vaderdag
Als je blogt, kun je een verhaal maken met 10 cadeautips voor Vaderdag. Combineer producten en behandelingen uit jouw salon met andere musthaves van bijvoorbeeld ondernemers bij jou uit de buurt. Daar mogen best wat spraakmakende zaken tussen zitten; juist daardoor zullen de lezers dit gevarieerde overzicht sneller delen via social media.

Duo-behandeling
Heb jij de ruimte in de salon om man én vrouw op hetzelfde moment in de watten te leggen? Stel dan een fijne duo-behandeling samen, zodat de ouders een moment met z’n tweeën hebben en helemaal kunnen opladen. Blijkt de duo-behandeling een succes, dan kun je deze in je aanbod houden en promoten als cadeautje voor kersverse ouders.

Heb je te weinig tijd om één van deze plannen nog voor 16 juni te realiseren, zet dan alvast Vaderdag 2025 in je agenda. Vaders worden op zondag 15 juni 2025 in het zonnetje gezet.

Gerelateerde berichten