Het in de consumentensector gespecialiseerde Europese private equity fonds Vendis Capital bundelt de krachten met de oprichters en het management van de Nederlandse cosmetische kliniekketens SOAP en BM Clinics. Door toekomstige overnames en het openen van nieuwe klinieken wil het de hoge kwaliteitsbehandelingen van de klinieken beschikbaar maken voor een nog grotere groep cliënten.

Cosmetische behandelingen winnen in hoog tempo aan populariteit. Toenemende interesse van vrouwen – en ook in steeds grotere mate mannen – in wellness en persoonlijke verzorging heeft geleid tot een sterke groei in een breed scala van schoonheids-, huid, laser- en injectables (botox en fillers) behandelingen. Inmiddels heeft ruim 90% van de Nederlanders een positief of neutraal oordeel over deze producten en diensten, waarmee ook voor de komende jaren een sterk fundament voor verdere groei aanwezig is.

Deze behandelingen worden in Nederland voor het grootste gedeelte nog aangeboden in kleine individuele klinieken. De nieuwe groep telt momenteel 17 klinieken, is sterk groeiend en voornemens het netwerk verder uit te breiden. Juist door de schaalgrootte die de nieuwe groep biedt kunnen de hoogste kwaliteitsstandaarden geborgd worden, de nieuwste behandelingen geboden worden en kan het bedrijf voorop blijven lopen in kwaliteit en service.

Het management van de nieuwe groep wordt onder meer gevormd door Stephanie Litjens en David Mosmuller en staat onder leiding van de nieuw benoemde CEO David Sloff. David brengt aanzienlijke ervaring mee uit zijn eerdere functies bij Diageo en Procter & Gamble. “Ik ben onder de indruk van de sterke merken die de oprichters hebben neergezet. Ik kijk ernaar uit om samen de groei van het bedrijf te versnellen, ondersteund door de expertise van Vendis Capital in het bouwen van merken en hun ervaring met het uitrollen van winnende concepten.”

Gerelateerde berichten