Versterk je DNA door specialisatie en daardoor gelukkiger ondernemen. Dat was het thema van de dag. Op maandag 7 oktober jl. organiseerde de distributeur van LPG endermologie® in Nederland het ‘Partner in Aesthetics GROW Event’. Het event was volledig gericht op de ondernemende huid- en beauty professional. Het doel van de dag was het aanreiken van verschillende tools om de ondernemers verder te helpen naar ‘The Next Level’.

Een dag vol informatie die leidde tot geïnspireerde ondernemers. Of de doelstelling behaald is vroegen we aan José Conrads, oprichter van Partner in Aesthetics:
De doelstelling is zeker behaald! Met een sterke agenda om de gedreven professional te inspireren door te groeien naar de Next Level waren wij reuze trots dat wij een zaal vol hadden met sterke ondernemers.
Een ieder was aanwezig met eigen redenen. Meer te weten komen over voeding, over de herstelcapaciteit van de cel, wat het brede aanbod aan invasieve en non-invasieve behandelingen met de huid doen op korte en lange termijn.
Kennis op doen om je bedrijf te laten groeien, samenwerkingen aangaan en jouw zwakste schakel in jouw bedrijf onder de loep leggen. Wat is de meerwaarde van jouw bedrijf voor jouw (potentiele) klanten en wat gaat jou daarbij helpen om te werken naar de next level. Kortom; een inspirerende en motiverende dag.

Omdat dit pas het begin is organiseren wij op 25 november de aftrap van het ‘Partner in Health Academy’, waarbij Erik-Alexander Richter en Diane de Bie de hele dag trainen over voeding en de herstelcapaciteit van de cel, in de meest brede zin van het woord.

Voor 2020 zijn wij een Academy programma aan het uitwerken, wij houden jullie hiervan op de hoogte!’

‘Het resultaat van een behandeling heeft áltijd te maken met enerzijds de juiste behandelmethode en anderzijds of je cellen voldoende energie hebben om te kunnen bouwen’ – Erik-Alexander Richter

 

Met Tom Sebastian als dagvoorzitter bestond de dag uit verschillende lezingen en workshops. De ochtend werd afgetrapt door Neuro Immunoloog Erik-Alexander Richter samen met zijn schoonzus en voedingsexpert Diane de Bie. Een belangrijke boodschap van twee voedingsdeskundigen: ‘Het resultaat van een behandeling heeft áltijd te maken met enerzijds de juiste behandelmethode en anderzijds of je cellen voldoende energie hebben om te kunnen bouwen. Wanneer al je energie verbruikt wordt voor het opruimen van laaggradige ontstekingen is er geen energie meer over om de cellen te activeren en daarmee het beste behandelresultaat te behalen. Het behalen van goede resultaten begint bij de basis d.m.v. goede voeding, en hier valt nog heel veel winst te behalen! Dit is de basisbehoefte en hoe kun je jouw cliënten van goed advies voorzien als je zelf jouw basisbehoefte niet op orde hebt, dus begin bij jezelf!’

 

 

 

Vergeet jezelf niet… die boodschap kwam ook duidelijk naar voren tijdens de workshop van Tom Sebastian. ‘Wat vind jij het leukst om te doen en wat vind jij het belangrijkst?!  Je hebt dit nodig om verder te groeien naar een volgende stap in jouw onderneming. Door je bedrijf weer op scherp te zetten krijg je meer ruimte, meer vrije tijd en ben je weer gefocust op belangrijke zaken zodat je meer winst maakt!’, aldus Tom.

 

 

Een bijzondere internationale toevoeging aan de dag was de komst van Professor Philippe Humbert. Met zijn zeer indrukwekkende CV als o.a. dermatoloog heeft hij meer dan 300 wetenschappelijke onderzoeken op zijn naam staan. Hij wordt wereldwijd erkend en als toonaangevend gezien voor zijn onderzoeken naar fibroblasten. Tijdens zijn presentatie werd met name de effecten van suiker op de huid uitgelicht.
‘Suiker is een grote vijand van de mens omdat het celontsteking bevordert. Vandaag de dag eten Europeanen in één jaar meer suiker dan hun grootouders in hun hele leven! Al jarenlang zijn onderzoekers geïnteresseerd in de strijd tegen de glycatie reacties om de klinische tekenen van huidveroudering te verminderen. Er zijn verschillende manieren om de schadelijke effecten van glycatie te beperken zoals goede voeding, de juiste cosmetische producten en revolutionaire technieken zoals LPG endermologie.’

 

Huidtherapeute Ellen Kuijper-Kuip legde tijdens haar workshop de toegevoegde waarde uit van samenwerkingen met specialisten.
‘Er steeds meer behoefte aan specialisatie. Iedereen wilt het beste van het beste. Maar we zijn helaas geen duizendpoot en de kracht van specialisatie zit in focus. Daarom kan een samenwerkingsverband de ideale oplossing zijn om toch jouw cliënt het beste te kunnen geven..’ Ellen gaf tips hoe een dergelijke samenwerking aangepakt kan worden, met als einddoel een gelukkigere ondernemer die kan blijven doen waar zij/hij goed in is met focus.

Én een andere specialisatie die veel druk kan wegnemen is het aan de hand nemen van een Online Marketing expert. Dit blijft een specialisme waar je als huid professional niet altijd de tijd voor hebt of geen kaas van hebt gegeten. Erwin en Marco van GrowUpDigital sloegen de spijker op zijn kop. ‘Stel jezelf de juiste vragen: wat is mijn doel voor 2020? Wat mag een nieuwe klant kosten en wat is mijn budget? De twee vlotte online experts hielpen de ondernemers op weg naar het bereiken van meer cliënten en meer omzet.

Artemis (Proximedia)

Bekijk al mijn artikelen

Gerelateerde berichten