Nog heel even geduld… deze week ligt jouw vakmagazine in de brievenbus! Wat kun je deze editie allemaal verwachten? We gaan natuurlijk niet alles prijsgeven, maar een paar tipjes van sluier geven we jullie wel!

DNA Tests
We doken in de wereld van de DNA tests. In het openingsartikel lees je meer over DNA, DNA huidtests en epigenetica. Wat is er in de markt qua tests? En welke merken formuleren al rekent houdend met DNA en/of epigenetica? We hebben zelf een DNA huidtest gedaan bij SkinDNA en we interviewden Carel Schott, een van de oprichters van opleidingsinstituut Scott & Co, die sinds vorig jaar een 2-daagse opleiding voor ‘Genetic Skincoach’ aanbiedt. Daarnaast spreken we met schoonheidsspecialisten over het nut van een Huid DNA test in de salon.

De macht van leveranciers
We gingen ook in gesprek met leveranciers, schoonheidsspecialisten en marketingstrateeg Jerome Knoot over ‘de macht van leveranciers’. Waarom? De zoektocht naar een passend merk is vaak niet gemakkelijk. Of je nu een beginnende schoonheidsspecialiste bent of je wilt switchen van merk of uitbreiden, een merk zal moeten aansluiten bij je bedrijfsvisie. Daarnaast is het zinvol om te kijken met wie je de samenwerking aangaat. Je zou je zelfs kunnen afvragen of de leverancier áchter het merk net zo belangrijk is als de keuze voor het merk zelf. Al is het merk kwalitatief nog zo goed en mooi, als de leverancier niet meedenkt of star is in bepaalde beleidskeuzes, kan dit uiteindelijk een negatieve invloed hebben op jouw manier van werken en zullen je gestelde doelen niet haalbaar zijn. Als de samenwerking daarentegen heel soepel verloopt, kun je veel positiefs met elkaar bereiken.

Zonnen & huidkanker – Drs. Anna Kruyswijk – van der Heijden
De zomer nadert snel, waarmee de discussie weer losbarst over of en hoe lang zonnen verstandig is, en ook welke zonnebrandcrèmes met welke UV factor hoe vaak gebruikt moeten worden. Maar hoe zit het met de aanmaak van Vitamine D? En moeten we ook voorbij de zon kijken, zoals naar genetische aanleg? En hoe zit het precies met het UV-gedeelte van het zonnespectrum (UV-A, UV-B en UV-C)? Je leest het allemaal!

Me-Time
Gewoontes aanleren? Stap voor stap kom je er! We hebben het in de rubriek Me-Time over onderwerpen die jou als mens kunnen helpen om een balans tussen inspanning en ontspanning te houden en je motiveren om jezelf te ontwikkelen. Het is echter niet makkelijk om echt tijd voor jezelf te maken op een structurele manier. We hebben natuurlijk allemaal meermaals gefaald met goede voornemens op welk vlak dan ook. Het pijnlijke bewijs dat ook als de intentie er vaak écht is, het omzetten van een intentie naar een nieuwe gewoonte erg lastig is. We duiken deze editie daarom in de theorie en praktische aanpak voor het succesvol aanleren van gewoontes.

Experts
En natuurlijk lees je weer columns van onze experts Harmen Rijpkema (natuurlijke ingredienten), Jan Zwoferink (actieve ingredienten) en Aletta de Rooij (ondernemen).

Nieuwe columnisten en bloggers
We hebben voor ons vakmagazine ook nieuwe columnisten. In deze editie drievoudig Beauty Award-winnaar Evelien Leijten. Zij zal zowel columns schrijven in ons magazine als op beautyspot.nl. Om de maand wisselt zij dit af met tweevoudig Beauty Award-winnaar Sevda Acar. Deze vakvrouwen vertellen onder andere over hun ervaringen in de beautybranche en het ondernemerschap. Houd dus altijd zowel deze website als ons magazine in de gaten!

Dit en nog veel meer… veel leesplezier!

Gerelateerde berichten