Vandaag de dag is WhatsApp niet meer weg te denken als belangrijk communicatiemiddel, zowel zakelijk als privé. Maar waarschijnlijk herken je het ook wel dat appjes niet altijd binnenkomen op de momenten dat je aan het werk bent. Ook veel daarbuiten en dat maakt het scheiden van werk en privé soms wel lastig. Bovendien hoef je in onze toch al haastige maatschappij niet 24/7 beschikbaar of bereikbaar te zijn.

Wellicht dat voor jouw salon of praktijk de WhatsApp Business een uitkomst kan bieden! De service is gratis te downloaden en speciaal ontworpen voor eigenaars van mkb-bedrijven. Met de app kun je makkelijk contact leggen met je klanten, je producten en diensten onder de aandacht brengen en de vragen van klanten beantwoorden terwijl ze producten bij je (web)shoppen. Ook zijn er speciale tools om berichten te automatiseren, te sorteren en snel te beantwoorden.

Zichtbaarheid
Om de zichtbaarheid voor je schoonheidssalon, nagelstudio, pedicure- of massagepraktijk te vergroten en verbeteren kun je een bedrijfsprofiel via WhatsApp Business aanmaken. Hierin kun je handige informatie voor je (toekomstige) klanten kwijt zoals je adres, een omschrijving van je salon, je e-mailadres en je website. Hieraan kun je ook een profielfoto toevoegen, zodat klanten overzichtelijk de belangrijkste gegevens van jouw bedrijf vinden.

Meer berichten, minder werk
In de app zit ook een gemakkelijke tool verwerkt met ‘snelle antwoorden’. Hiermee kun je berichten die je vaak stuurt opslaan en hergebruiken, zodat je vaak gestelde vragen snel en makkelijk kunt beantwoorden. Ook automatische berichten behoren tot de mogelijkheden: zo kun je een afwezigheidsbericht instellen als je niet kunt reageren, zodat je je klanten kunt laten weten wanneer ze van jou een antwoord kunnen verwachten. Ook kun je een begroetingstekst instellen, om je klanten kennis te laten maken met je salon. Houd je van goed georganiseerd? Dan kun je je contacten of chats ordenen met labels zodat je ze gemakkelijk kunt terugvinden!

 

 

Gerelateerde berichten