De zon heeft wel erg lang op zich laten wachten dit jaar. Zomer is de tijd om lekker buiten te vertoeven en niet te lang in de stoel van de schoonheidssalon te liggen. Je kunt hier juist op inspringen door ‘zonnige zomeracties’ te bedenken. Graag geef ik je flink wat tips een succesvolle zomerverkoop in je salon. Zónder extra investering maar mét vakkennis en creativiteit.

 

Denk voor ‘zonnige zomeracties’ bijvoorbeeld aan:

  • Maak eens complete sets van producten die elke klant kan gebruiken in de zomer. Schrijf hier een van/voor prijs bij en pak het mooi in. Bijvoorbeeld in cellofaan met een gezellig strikje erom waarin je een handig 2-1 reinigingsproduct doet, een zonbescherming voor gelaat en lichaam, sunblock, bodylotion/aftersun. 5 mooie producten voor 1 mooie prijs.
  • Koop mooie losse potjes en flesjes en vul deze met crème die je klant mee op vakantie wenst te nemen (vanuit grootverpakking). Denk hierbij aan milk en lotion, dag- en nachtcrème. Eventueel ook scrub crème en/of masker. Maak tevoren de prijs voor zulke gevulde ‘vakantiesetjes’ bekend. Je klant zal dankbaar zijn dat je zo meedenkt.
  • Geef een scrub handschoen cadeau bij aankoop van een body scrub
  • Geef een badlaken cadeau bij aankoop van een bepaald bedrag aan zonbeschermingsproducten

Enz….

 

Nog meer acties te ondernemen voor de zomer:

  • Vertel je klant over de werking van benen harsen (op de lange duur blijvend resultaat)
  • Vertel je klant over het gevaar van UV-straling maar vertel ook het nut
  • Kijk of jij je klant eens blij zou kunnen maken met het verven van wimpers en/of wenkbrauwen met het oog op zwemmen en vakantiegemak
  • Kijk eens rond op beurzen en/of internet om je assortiment uit te breiden met sierraden, geurtjes en allerlei andere aanverwante artikelen. Wie niet waagt die niet wint!
  • Verzamel e-mailadressen en facebook-likes om op die manier snel ál je klanten te kunnen bereiken om je actie bekend te maken
  • Gebruik deze e-mailadressen ook om je klanten uit te nodigen om  een ‘planning vooraf’ te maken. Je kunt bij deze uitnodiging vermelden dat je klanten hun voorkeursdag, -tijd en -behandeling door kunnen geven zodat er altijd een perfect plaatsje vrijgehouden staat in je agenda. Daarnaast voorkomen jij en je klant hiermee dat jullie beiden op het laatste moment moeten gaan schipperen om een geschikte tijd te vinden die beiden schikt. Maak een planning van half juni t/m eind december. De tijd die tussen 2 behandelingen zit zal per klant verschillen. Wees eerlijk bij het adviseren daarover.

 

Voor nog meer tips kan je altijd je reactie achterlaten onder mijn bericht, ik kan je persoonlijk verder adviseren. Ook kan ik je cursussen geven in de meest uiteenlopende vaardigheden binnen ons vakgebied.

Rest mij nog iedereen heerlijke zonnige werkweken toe te wensen en vergeet niet:

 

Denk positief, denk verder!

 

Dit artikel is geschreven door Ilze van Opstal                

Overige experts

Bekijk al mijn artikelen

Gerelateerde berichten