ANBOS lanceert dit jaar opnieuw een campagne gericht op de consument. In navolging op de HERO-film uit 2021 bestaat de campagne ‘Check ANBOS, dan zit je goed’ dit jaar uit zowel een consumentenfilm als een radiospot.

De consumentenfilm laat op een ludieke manier zien: een ‘witte jas’ maakt nog geen schoonheidsspecialist. ANBOS vraagt hiermee duidelijk aandacht voor de professionele schoonheidsspecialist en het belang van deskundigheid en kwaliteit.

De consument is niet altijd op de hoogte van het belang van een gediplomeerde schoonheidsspecialist of het feit dat ANBOS als brancheorganisatie de veiligheid en deskundigheid waarborgt van deze groep professionals. Dit jaar lanceert ANBOS daarom een campagne die groter is met het doel meer consumenten te bereiken en te informeren.

De campagne bestaat uit een korte consumentenfilm alsook een radiospot. De consumentenfilm is dit jaar tot stand gekomen met dank aan de ANBOS Denktank, een orgaan bestaande uit leden dat actief betrokken wordt bij vraagstukken in de branche. Het is een ludieke film geworden met een duidelijke boodschap: kies voor de gediplomeerde ANBOS-schoonheidsspecialist, dan ben je er zeker van dat je in deskundige handen bent. De consumentencampagne start op 3 november.

Het belang van ANBOS
ANBOS-schoonheidsspecialisten beschikken over het erkende vakdiploma Schoonheidsverzorging. Dat is belangrijk want de titel ‘schoonheidsspecialist’ is niet beschermd. Door te kiezen voor een ANBOS-schoonheidsspecialist weet de consument dat zij in vertrouwde handen is. ANBOS-schoonheidsspecialisten kunnen zich specialiseren in bepaalde behandelingen. Dankzij de aanvullende diploma’s en verplichte nascholingen houden zij hun kennis actueel.

Gerelateerde berichten