Beautiful New Beautyspot
Lees hier het winnende verslag van de blogwedstrijd Beautyspot.nl live edition, geschreven door Daphne Veronique de Kruyf, Eigenaar Veroda Beauty en Wellness.
Opgelaten en nieuwsgierig stapte ik afgelopen weekend in mijn auto naar de allereerste Beautyspot.nl live edition, dé beurs voor beautyprofessionals. Mijn toegangskaarten kocht ik online via de website Beautyspot.nl. Erg handig, zo kon ik direct van het event genieten. Van de laatste najaarstrends, nieuwste ontwikkelingen en behandelingen tot de prachtigste schoonheidsproducten voor het gezicht en lichaam.
Drie inspiratiesalons, die als eyecatchers aan het begin van het beauty-evenement stonden, domineerden de beursvloer. De grootste trends voor de toekomst zijn huidverbetering, duurzaam ondernemen en wellness. Deze drie thema’s werden prachtig gepresenteerd op een stijlvolle en trendy manier. De Wellness Inspiratiesalon sprak mij erg aan, omdat ik zelf ruim twee jaar een Beauty & Wellness salon run. Mooi om te zien dat dit steeds meer een trend gaat worden. In deze gehaaste maatschappij is het een noodzaak dat er tijd genomen wordt genomen om te ontspannen. Klanten willen tegenwoordig niet meer alleen een gezichtsbehandeling in de salon, ze willen graag de totale wellness-beleving. Ik raakte in gesprek met Sarah Rosenthal, dé specialist in het ontwerpen van wellnesscentra’s en spa’s. Ze gaf mij nuttige tips over ondernemen, het wellness-concept en de bijbehorende zaken. Sara inspireerde mij enorm.
Vervolgens liep ik op mijn gemak verder om te kijken welke leveranciers er zijn en wat ze te bieden hebben. Ik ben erg merkgetrouw en vind het belangrijk dat een merk innovatief en dynamisch is. Voordeel is dat je je klanten telkens een nieuwe make-uplook of gezichtsbehandeling kunt geven. Daarnaast vind ik natuurlijke ingrediënten een pré. Ik geloof dat de natuur ons alles kan geven wat onze huid en ons lichaam nodig heeft om te stralen.
In de Beauty Academy en op het Beauty expert podium waren interessante lezingen, werden de nieuwste behandelingen gepresenteerd en kon je dé herfsttrends voor het komende najaar bekijken. Het is een belangrijk om als specialist te investeren in bijscholing, trainingen en opleidingen. Kies wel een bepaalde richting, een specialisatie. Als je ergens goed in ben komen je klanten graag bij je terug en weet de klant waar zij aan toe is. Als je overal maar “een beetje goed” in bent en je veel behandelingen in je salon aanbiedt, zien de klanten al gauw niet meer wat zij moeten kiezen.
Er was ook een super trendy Beauty Bar waar je terecht kon voor mooie hapjes en gezonde drankjes. Ik werd heel blij van het aanbod van de leveranciers. Zo kon je bij de stand van Perfect Eyelash wimpers laten zetten. Ik vind het altijd fijn om te voelen wat de klanten voelen en had nog nooit wimper-extensions laten zetten. Ik had vorige week een afspraak geboekt op de schoonheidsbeurs in Antwerpen en kon om 14:30 uur terecht op de Beautyspot.nl Live Edition. De behandeling duurt 1,5 tot 2 uur waarbij de haartjes secuur op de eigen wimpers wordt bevestigd. Na ruim anderhalf uur op de stoel te gelegen te hebben was het resultaat verbluffend: volle wimpers. Bij veel stands op de beautybeurs kon je de producten testen, voelen en ervaren. Ik kocht voor mijn klanten de prachtige tanning-spray Marc Inbane, op basis van ginkgo en aloë Vera en vitamine E.
De Beautyspot.nl live edition is een mooie plek waar wij als beautyexperts elkaar kunnen ontmoeten, prikkelen en inspireren. Ik kijk al uit naar de Beautyspot.nl trade edition in het voorjaar.
Daphne Veronique – de Kruyf