Moederdag nadert met rasse schreden. Zondag 14 mei is het alweer zover. Heb jij al een actie bedacht om moeders in de watten te leggen of kun je in jouw salon hét perfecte cadeau scoren? Beautyspot geeft je praktische tips die je kunt gebruiken rondom de marketing voor Moederdag.

Overzichtelijke webshop
Heb je een webshop? Dat helpt jouw klanten makkelijker iets te vinden én te kopen voor Moederdag. Voeg waarde toe door een speciale sectie of pagina te maken op jouw webshop waarop je speciale producten aanbiedt die geschikt zijn als Moederdagcadeaus. Vergeet daarnaast niet om een moederdagbanner of prominente link op jouw homepage te plaatsen en ervoor te zorgen dat al jouw marketing rechtstreeks wordt doorgeleid naar jouw speciale Moederdagpagina.

Extra tool om meer te verkopen
Iedereen vindt het heerlijk om iets voor niets te krijgen. Promoties van welke aard dan ook stimuleren conversies. Gratis cadeaus doen het zelfs bijzonder goed, ook al hoeven ze niet eens per se veel waard te zijn. In feite waarderen klanten een gratis geschenk zelfs meer dan een korting van een hogere geldwaarde. Wanneer je het cadeau weggeeft bijvoorbeeld vanaf en bepaald besteed bedrag, stimuleer je klanten ook om meer geld uit te geven dan gepland. Wellicht kiezen ze dan dus een duurder Moederdagcadeau dan ze in eerste instantie wilden kopen, puur omdat ze er een gratis cadeau bij krijgen.

Cadeaubonnen mogen niet ontbreken
Cadeaubonnen werken voor zowel degene die de bon geeft als voor de ontvanger. Jouw klant hoeft niet te gissen welk cadeau zijn of haar moeder het liefste zou willen hebben, en moeder kan zelf iets uitzoeken wat volledig naar haar wens en smaak is. Cadeaubonnen zijn extra handig omdat een klant ze bij wijze van spreken nog om vijf voor twaalf kan kopen, en als je de bon digitaal aanbiedt op jouw webshop, kan hij eenvoudig worden gemaild en afgedrukt. Dit maakt fysieke bezorging onnodig en scheelt dus tijd. Als extra bonus is de kans groot dat degene die de cadeaubon ontvangt iets extra’s koopt op jouw webshop, wat een hogere omzet voor jou betekent.

Geef speciale Moederdagkorting
Het geven van korting kan je helpen om meer te verkopen en om nieuwe bezoekers naar jouw salon te leiden. Iedere (online) shopper is opzoek naar de beste deal, en een promotiecode die kan worden ingewisseld werkt goed. Zorg er bijvoorbeeld voor dat klanten de korting enkel op Moederdagcadeaus kunnen toepassen, of op zeer specifieke items. Je kunt natuurlijk ook gratis verzending aanbieden in ruil voor de kortingscode. Je kunt de kortingsactie natuurlijk communiceren op jouw webshop, maar vergeet niet om jouw social media kanalen hier ook voor te gebruiken, evenals een mailing die je verstuurt.

Wees voorbereid op last-minute shoppers
We houden allemaal van onze moeders, maar sommigen doen pas op het allerlaatste moment hun inkopen (en weten dan vaak niet wat te kopen). Wees dan ook voorbereid op de last-minute-stormloop van aankopen en bereid je social mediakanalen goed voor die laatste week. Tijdens die laatste paar dagen kun je misschien overschakelen van subtiel herinneren aan Moederdag naar opvallende reminders.

Gerelateerde berichten