Op dit moment wordt beautyspot.nl verbeterd, waardoor sommige pagina’s en details tijdelijk niet 100% volledig zijn. Bedankt voor je geduld!

Natuurlijke verzorgingsproducten, specialistische behandelingen en anti-agingproducten. Bezoekers van Beauty Trade special noemen dit als top-3 branchethematieken die nu en in de nabije toekomst spelen. Veel van deze en tal van andere thema’s kwamen aan bod tijdens de 21ste editie van de beurs voor schoonheidsverzorging, die plaatsvond van 23 tot en met 25 maart. Bezoekers verzamelden informatie, deden inspiratie op en bekeken de laatste beautytrends. De Beauty Innovation Tour, dit jaar als nieuwe activiteit op de beurs, was erg in trek.

Beauty Innovation Tour
Dit jaar konden bezoekers voor het eerst deelnemen aan de Beauty Innovation Tour, waarbij ze binnen één uur de belangrijkste beursinnovaties konden zien. De tour werd twee maal per dag georganiseerd met een maximum van 15 deelnemers per tour. Exposanten konden in een korte ‘elevator pitch’ hun innovatie toelichten. En bij het vertrekpunt van de tour waren ook de genomineerde en winnende producten van de Beauty Press Innovation Award 2013 te bekijken.

Het enthousiasme over de tour bleek ook uit reacties van de deelnemers. Zo gaf een bezoeker aan: “ Ik heb de innovation tour gedaan, die er dit jaar voor het eerst was, helemaal top! Erg goed initiatief. Kom al jaren op de beurs en vind het nog steeds gigantisch. Door eerst de tour te doen, heb je de belangrijkste noviteiten al gezien en kun je daarna specifieke stands gaan bezoeken. We werden steeds ook goed ontvangen en voorgelicht, was prima georganiseerd!” Een andere enthousiaste deelnemer: “Ik heb deelgenomen aan de Innovation Tour. Een erg leuk initiatief. Ik hoop dat dit de volgende keer weer mogelijk is.”

Het bezoek
De beurs trok in drie dagen 17.807 bezoekers. Bezoekers zijn met name geïnteresseerd in producten voor gezichtsverzorging (54%), producten voor hand- en nagelverzorging (54%) en salonrichting (50%). Zondag was de drukste dag. 68% is tevreden over de volledigheid van het aanbod op de beurs.De belangrijkste redenen voor een bezoek aan de beurs waren op de hoogte blijven van branche- en productontwikkelingen (74%). Dit bleek onder meer uit de workshops en presentaties die drukbezocht zijn. Meer dan de helft van de bezoekers gaf ook aan dat ze dit soort activiteiten een belangrijk onderdeel van de beurs vonden. Op de tweede plaats staat het plaatsen van orders en inkoop (58%) en bijna de helft gaf aan dat ze naar de beurs kwamen om zich te oriënteren op investeringen.  

 

De volgende editie van Beauty Trade special is van 29 tot en met 31 maart 2014. De beurs vindt plaats in combinatie met MassageDagen. Eerst volgt in het najaar nog Beauty Salon dimensions, van 21 tot en met 23 september 2013. Die vindt gecombineerd plaats met Dermafair. 

 

Gerelateerde berichten