Dankzij de opkomst van Strip en Browhaus, een Koreaanse keten van salons gespecialiseerd in ontharen, neemt de aandacht voor ‘brazilian wax’ en het ontharen van andere lichaamsdelen toe. De opkomende franchiseketen is er in geslaagd om Azië, en binnenkort misschien zelfs de hele wereld, er van te overtuigen dat het ontharen van schaamhaar en het in vorm brengen van wenkbrauwen pijnloos, hygiënisch en zelfs leuk kan zijn.

"Het gaat om een totaalbeleving",zegt een vertegenwoordiger van het bedrijf. De mensen die bij Strip en Browhaus de ontharingsbehandelingen uitvoeren heten Stripperellas, en degenen die de wenkbrauwen in vorm brengen worden ‘Brow-architects’ genoemd. De wax waarmee gewerkt wordt heet "White Chocolate Vanilia" en daarmee zouden zelfs de kleinste haartjes pijnloos kunnen worden weggehaald. Het hele onthaarproces duurt maar 15 minuten en met kalmerende behandelingen als "Hoochie Coochie Quicky" en "Icecream" wordt de huid van de klant weer tot rust gebracht.

 

Een Brazilian kost 10 tot 30 Euro, een Boyzilian (handelsmerk voor de mannelijke versie van de Brazilian) kost 10 tot 40 Euro, afhankelijk van de hoeveelheid haar die verwijderd moet worden. Het is ook mogelijk om figuurtjes in je schaamhaar aan te brengen, maar dan moet je wel wat haar hebben om mee te werken!

De nieuwe keten vind het heel belangrijk om op de juiste manier, en professioneel te ontharen. Alle Stripperellas hebben speciale trainingen gevolgd en examens afgelegd zodat zij de speciale Strip en Browhaus procedure goed kunnen uitvoeren. Dat zorgt er voor dat klanten steeds precies dezelfde behandeling krijgen, in welke salon ze ook komen.  Voor iedere nieuwe klant wordt er een gesealed hygiënepakket geopend dat verschillende waxstrips, vochtige tissues en handschoenen bevat. De hygiëne staat in een hoog vaandel en men let er streng op dat waxstrips nooit op 2 verschillende lichaamsonderdelen worden gebruikt en al helemaal niet bij 2 verschillende klanten.

De nieuwe keten heeft al meer dan 40 salons in Azië alleen – met inbegrip van Djakarta, Kuala Lumpur en Dubai. In juli werd een salon geopend en spoedig zullen er nog meer volgen in Sjanghai, Peking, Hong Kong, Thailand en New York. Het bedrijf zegt al meer dan een miljoen ‘oerwouden’ gedaan te hebben en heeft zijn succes te danken aan humoristische reclamecampagnes en de professionele wijze waarop in de salons wordt omgegaan met ontharen.

Gerelateerde berichten