Utrecht – De voorjaarsbeurs Beauty Trade special maakte de verwachtingen meer dan waar. Voorafgaand aan de voorjaarsbeurs die het laatste weekend van maart werd gehouden, werden de verwachtingen opgeschroefd in alle communicatie. Circa 170 exposanten, vier kennistheaters met gratis lezingen & workshops, diverse terrassen om wat te eten en te drinken en dat alles in de luxe sfeer die we vorig jaar ook bij de beurs in Den Bosch zagen. Deze verwachtingen werden meer dan waargemaakt. Na drie dagen beurs waren bezoekers en exposanten het erover eens: het was een bruisend evenement waar vakgenoten elkaar vonden met interesse en enthousiasme! 

Tegen de 15.000 bezoekers trokken op 25, 26 en 27 maart naar de Jaarbeurs in Utrecht voor een bezoek aan de jubileumeditie (25 jaar!) van de voorjaarsbeurs. De beurs, volledig in handen van leveranciersvereniging Beauty Trade Professionals (BTP) met Jaarbeurs als faciliterende partij voor de grote beurshallen, werd door standhouders en vakspecialisten in de brede beautybranche geroemd om de kwaliteit van de bezoekers. “Dat is iets waar we, samen met het organisatieteam van Marketing Generation, erg strikt op zijn geweest. Het is een vakbeurs voor en door de beautybranche georganiseerd en die kwaliteit is wat de beurs voor iedereen ook zo leuk maakt”, aldus Greet Hoedeman, voorzitter van BTP. Het grote aanbod aan merken en leveranciers zorgde dat er voor de vakbezoekers in beauty, nagelstyling, visagie en pedicure genoeg te zien, te proberen, te bepraten en te beproeven was. “Prachtige vakbeurs, eindelijk weer met veel cosmeticamerken en nieuwigheden, en zonder zijdelingse poespas. Een beurs zoals een beurs hoort te zijn!”, verzucht één van de tevreden bezoekers op internet. 

Lezingen, workshops en awards 

Tijdens de drie beursdagen was het overvolle lezingenprogramma druk bezocht, evenals de workshops in de speciale nageltheaters. Nieuwe inzichten opdoen, vragen stellen en zelf proberen stonden centraal in de diverse onderwerpen over beauty, nageltrends & bedrijfsvoering. Innovaties werden ook deze editie van de beurs weer uitgelicht met de Best Professional Beauty Product of the year. In de beurshallen stonden alle inzendingen en genomineerden in prachtig uitgelichte zuilen met nieuwe producten en apparaten. Naast de vele bezoekers was er volop media-aandacht. Zo deed Radio 2 live verslag  over de innovaties vanaf de vakbeurs. Nadat een vakjury de voorselectie had gemaakt en hun mening had gegeven, konden ook alle beursbezoekers hun stem uitbrengen via de nieuwe beursapp op hun smartphone. 

De Best Professional Beauty Product of the year-awards werden op zondagavond uitgereikt aan: 

Categorie Apparatuur & Tools -> LPG Cellu M6 Alliance (Partner in Cosmetics)

Categorie Nagels -> Shellac Duraforce Top Coat (Beauty XL)

Categorie Make-up -> Pupa Contouring & Strobing palette (Care Cosmetics)

Categorie Huidverzorging -> r-Retinoate (Medik8)

De Make-up Awards vierde op zondag en maandag haar 20-jarig jubileum met interessante paneldiscussies en de uitreiking van de beste winnaar van 20 jaar Make-Up Awards. Visagist Leon Hajenius ontving de prijs, na de stemmen van het publiek via de beursapp. Maandag ging Sacha Kirk van ROC Twente naar huis met de Student Award door de jury de beste uitvoering van een sollicitatie look te presenteren. 

Waardering bezoekers & exposanten

De waardering van de bezoekers zien we ook terug bij de beoordeling van de beurs op onder andere de Facebookpagina: 4,5 van de 5 sterren. “We sturen natuurlijk nog een volledige bezoekersenquête uit via mail, zodat we precies kunnen zien waar we nog verder kunnen verbeteren”, laat de organisatie weten. Ook de exposanten krijgen nog een enquête om hun mening en waardering over de beurs te delen. “We zijn natuurlijk erg blij met alle positieve reacties, maar willen dit in het najaar én volgend voorjaar natuurlijk ook weer bereiken”, verzekert Hoedeman. Op 16, 17 en 18 september 2017 organiseert de leveranciersvereniging samen met het organisatiebureau Marketing Generation de najaarsbeurs, wederom in Jaarbeurs. “Dat wordt een najaarsbeurs in een totaal vernieuwd concept. De beursnaam is omgedoopt tot Beauty Trade Festival en dat geeft al aan hoe leuk het gaat worden”, belooft de organisatie.

Gerelateerde berichten