Vandaag werd tijdens een vakpersbijeenkomst in Den Haag bekend gemaakt dat het salonmerk Neoderma een nieuwe koers gaat varen. Om beter in te kunnen spelen op de veranderende markt heeft het hoofdkantoor van Neoderma in Cyprus besloten om te gaan investeren in de bekendheid van het merk bij de consument. Het is de bedoeling dat Neodermasalons overal ter wereld dezelfde uitstraling gaan krijgen om de herkenbaarheid van de producten en de de salon te vergroten. Ook zal het Cyprische cosmeticamerk in 2016 haar producten niet alleen via het professionele kanaal, maar ook via retail en wellicht ook via het apothekerskanaal gaan verkopen. De nieuwe productlijnen worden geïntroduceerd onder de merknaam Neoderma, maar er zullen andere producten en prijzen gehanteerd worden dan in het professionele kanaal.

Missie Neoderma

Het merk Neoderma rust op 3 belangrijke pijlers: natuur, kennis en experience. Dit zal ook zo blijven in de toekomst. Het doel van Neoderma is om een schakel te creëren en iedereen samen te brengen in een community, zowel in het dagelijks leven als in het werk en om samen te groeien. Daarom zal Neoderma blijven investeren in kennis en educatie van medewerkers en samenwerkende  partners. Neoderma werkt op dit moment samen met meer dan 1000 salons in de Benelux.

Merk ondersteunen richting bij consument

Samantha Oudenbroek, General Manager bij Neoderma, hoopt met de vernieuwde koers het salonbezoek te stimuleren. “Lang niet iedere consument komt in de schoonheidssalon. Doordat de consument via de winkel kennis kan maken met het merk Neoderma en wij het merk ook in consumentmedia gaan ondersteunen, verwachten wij dat de consument vaker de Neodermasalon zal gaan bezoeken voor een  deskundig advies en een professionele behandeling.” 

“Ik ben niet te koop”

Volgens Iwona Hettinga, directeur van Neoderma Hettinga Benelux en al 35 jaar actief in de cosmeticabranche, heeft het professionele kanaal niets te vrezen. Iwona: “Ik ben niet te koop en ik draag de schoonheidsspecialisten een warm hart toe. Maar we moeten mee met de veranderingen in de markt. Stilstaan is geen optie.”  Bekijk hier het interview van Beautyspot.nl met Iwona Hettinga direct na de persbijeenkomst.

 Ondersteuning van de professional

In 2016 komt er een nieuwe website en zullen de partners van Neoderma commercieel ondersteund worden bij de verkoop van hun producten en behandelingen. Er komt onder ander een marketing jaarplanning en een marketing bibliotheek met sjablonen en promotiemateriaal om de omzet via gerichte marketingacties te stimuleren.
Er wordt gestart met een klein groepje saloneigenaren die de vernieuwde visie van Neoderma ondersteunen en zich betrokken voelen en zich willen inzetten voor het merk. Deze mensen worden een jaar lang intensief begeleid door Neoderma om maximale resultaten voor hun salon te behalen.

Gerelateerde berichten