De Dag van de Beauty Professional is een nieuw initiatief van ANBOS en BTP met als doel ondernemers te stimuleren opnieuw naar de bedrijfsvoering van hun onderneming te kijken en daarnaast vakinhoudelijke kennis op te doen. Deze dag wordt voor het eerst georganiseerd op 28 oktober 2013 in Mediaplaza Utrecht.  De insteek is om niet alleen een inspiratievolle en ‘leuke’ dag neer te zetten, maar ook daadwerkelijk de ondernemers aan te sporen iets met de informatie te doen en keuzes te maken in hun bedrijfsvoering.

BTP: “Wij maken ons sterk voor het delen van kennis en het inzetten van kennis voor de algehele branche. Het gevarieerde aanbod sprekers gaat inhoudelijk diep op de zaken in, en dat is ook waar de gemotiveerde specialist behoefte aan heeft. Kennis is immers macht, en kennis helpt in het profileren van de business. Verder krijgt de specialist op deze dag veel handvatten voor het maken van de juiste keuzes. Juist in deze tijden is het essentieel bedrijfsmatig de juiste keuzes te maken. Dat maakt de specialist zelfbewuster, gemotiveerder en meer doelgericht.”

Op de allereerste Dag van de Beautyprofessional worden de volgende onderwerpen nader belicht:

Laser or not to laser?
Coen Gho, Arts/onderzoeker heeft zich gespecialiseerd op het gebied van haarziekten. De medische wereld beschouwt hem als een autoriteit op dit gebied. bij fundamenteel onderzoek en klinische studies. Hij heeft verschillende nieuwe therapieën en behandelmethoden ontwikkeld op het gebied van haarziekten en brandwonden in samenwerking met Prof.dr. H.A.M. Neumann, hoogleraar aan het Erasmus Medisch Centrum te Rotterdam. Hij kan je alles vertellen over de ontwikkeling van het haar en de invloed van een laser.

De zin en onzin van licht
Han van der Rhee, dermatoloog houdt samen met Toine Schoutens, specialist in lichttherapie voor psychiatrie en dermatologie een lezing over de invloed van licht op de mens. Van der Rhee gaat met name in op zichtbaar licht, zowel het gewone daglicht als het kunstlicht. De invloed dat het heeft op onze gezondheid en onze alertheid overdag. Daarnaast bespreekt hij de invloed van bepaalde lichtsoorten op het ontstaan en voorkomen van ziekte. Toine Schoutens, gaat dieper in op de instellingen van installaties voor dynamische verlichting in het algemeen en praat over de soorten kunstlicht en de effecten daarvan.

Wanneer spreken we van cosmetische geneeskunde?
Loek Habbema, directeur van het Medisch Centrum 't Gooi in Bussum en voorzitter van de Vereniging voor Dermatochirurgie is een autoriteit op het gebied van Cosmetische Dermatologie en heeft hiermee internationale bekendheid verworven.

Succesvol met social media!
Cynthia Schultz, beter bekend als Miss Lipgloss, is de meest succesvolle beauty blogger van Nederland. Haar blog MissLipgloss.nl trekt zo’n 45.000 bezoekers per dag. Cynthia vertelt over bloggen en wat jij als schoonheidsspecialist hier mee zou kunnen.

Belevingsvol ondernemen
Yvon Drop trainer en coach op het gebied van personeel, verkoop en persoonlijke ontwikkeling. Drop is naast eigenaar van het trainingsbureau Explique bekend als juryvoorzitter van de Beauty Award. Samen met de winnaars van de Beauty Award gaat op 28 oktober in gesprek over de beleving van de schoonheidsspecialist als ondernemer. Waarom doe je wat je doet, wat drijft jou? Wat is jouw kapstok en onderscheidend vermogen (missie/visie)? Welke filters hanteer je voor het aantrekken van klanten? Wat past bij je en waarvan krijg jij energie?

Wat doen voeding en psyche met de huid?
Jesse van der Velde, verjongingscoach begon zijn loopbaan als Personal Trainer en raakte steeds meer geïnteresseerd in de algehele gezonde levensstijl van de mens. Hij legde zich toe op voeding en psyche. Inmiddels heeft hij zich ontwikkeld tot verjongingscoach. Hij staat nog maar aan het begin van zijn succes, want het aantal fans groeit met de dag. 

Maak keuzes, kies je doelen, refresh yourself!
Erik Swabedissen is businesscoach en trainer. Veel mensen streven naar een optimaal rendement. De meeste mensen concentreren zich daarbij op de financiële kant van de zaak “minder kosten en meer rendement”. Is er meer 'winst' te behalen? JA! Door keuzes te maken haal je meer uit de ‘Ik-BV’. Onder de noemer Refresh yourself geeft Swabedissen praktische tips en inzichten om succesvoller te zijn en meer winst te boeken. Erik is bekend met de branche uiterlijke verzorging zijn presentaties zijn energiek en praktisch. Een must als je meer wilt halen uit je salon/praktijk.

Grondstoffen en werking van middelen
Folkert Blok (dermatoloog en chemicus) weet alles over ingrediënten van schoonheidsverzorgingsproducten. Er zijn zoveel ingrediënten en er is zoveel over bekend. Maar hoe werken deze ingrediënten? Welke keuzes kun je hierin maken als schoonheidsspecialist? En, hoe verhoudt dit zich tot de cosmeticaverordening? Folkert werkt o.a. voor Stichting Keurmerk Huidfonds en Skinconsult. Hij heeft ervaring met veiligheidsbeoordelingen van cosmetica en kennis van de dermato-allergologie van cosmetica.

Kaarten kosten voor ANBOS-leden en/of klanten van één van de toeleveranciers van de BTP € 149,- p.p.
Niet leden en geen klant bij één van de BTP toeleveranciers? Dan betaal je € 199,- p.p.

Gerelateerde berichten