Ja hoor, die klant is weer 5 minuten te laat, zal ik er dit keer iets over zeggen? Zo kom ik in de knoei met mijn planning de rest van de dag.”
Deze klant wil ook nooit producten bij me kopen, ik weet niet waarom maar ik zie haar wel altijd een snelle blik werpen op het prijskaartje. Zou ze het te duur vinden?”
De volgende klant leert maar niet om zonder make-up naar mijn salon te komen, dus ik kan weer zuchtend de behandeling met een cleanser beginnen.”
En bij het plannen van de volgende afspraak wil zij weer pas over 10 weken in plaats van 6, snapt ze dan niet dat ik haar huid probeer te verbeteren?”

Komt het je bekend voor; situaties waarin problemen niet worden besproken? Problemen die zo overduidelijk zijn, dat ze in de weg staan als een olifant in een kamer….

Waarom bespreek je de olifant niet met je klant? Als je dit op geïnteresseerde, respectvolle wijze leert te doen, zul je zien dat je relatie met je klant verbeterd. Zorg er alleen voor dat jullie samen zijn en dat je problemen niet te lang laat sluimeren. Niets meer van die frustraties over onuitgesproken olifanten tussen jullie. De klant zal zich gemakkelijker voelen bij jou in je salon. Wel zo fijn voor jullie allebei.

Dit artikel is geschreven door Meta Coenen.

Gerelateerde berichten