Huidverzorgingsmerk Dermalogica is onderdeel geworden van de Prestige Personal Care Division van Unilever. De multinational tekende op 24 juni een overeenkomst met de oprichters van het merk,  het Amerikaanse echtpaar Jane and Raymond Wurwand. Zij behouden een minderheidsbelang en zullen betrokken blijven bij de verdere ontwikkeling van het huidverzorgingsmerk. Dermalogica heeft zowel producten voor de professionele salon als voor thuis. Het wordt verkocht in circa tachtig landen.

Het echtpaar  Warwand lanceerde Dermalogica in 1986, drie jaar nadat ze het International Dermal Institute (IDI) hadden opgericht, een opleidingsinstituut voor gediplomeerde huidspecialisten. Het instituut is een prominente speler geworden in de wereldwijde huidverzorgingsbranche. In schoonheidssalons en spa’s is het merk zelfs wereldwijd marktleider. 

De Nederlandse vertegenwoordiging laat weten dat de missie van Dermalogica  onveranderd zal blijven. Respect en succes voor de professionele huidexpert staan centraal. Deze missie is nu even belangrijk als 30 jaar geleden. Nu de samenwerking is gestart is een gemeenschappelijke visie gecreëerd, gebaseerd op de reeds bestaande kernwaarden. De gezamenlijke toekomstige plannen omvatten niet alleen de groei via bestaande kanalen, maar er wordt ook gekeken naar nieuwe distributiemogelijkheden. 

Gerelateerde berichten