Twee op de drie klanten drinkt voor of tijdens een bezoek aan de kapper of beautysalon graag een kopje koffie. Dat blijkt uit onderzoek van Gio Coffee onder 220 van hun klanten uit de beauty- en kappersbranche. Bovendien is de klant kritischer geworden en volstaat ‘gewone’ (filter)koffie niet meer. Maar liefst de helft van de koffiedrinkers heeft een voorkeur voor cappuccino. Ook drinkt men niet één maar gemiddeld twee kopjes koffie per bezoek.

Meerwaarde voor klanten van schoonheidssalons

Een goede kop koffie heeft absoluut meerwaarde voor een beauty- of kappersbezoek. 75 procent van de ondervraagde ondernemers zegt dat het schenken van een lekkere kop koffie de tevredenheid van zijn of haar klanten verhoogt. Jacqueline Lissenburg, manager verenigingszaken ANBOS, beaamt dat klanten een goede kop koffie of thee erg op prijs stellen. “Wij verwachten van onze 5000 aangesloten salons dat zij hun klanten in de watten leggen, zowel voor, tijdens als na de schoonheidsbehandeling. Het schenken van lekkere koffie hoort daar zeker bij.”

Gratis Spoedhulp voor de beautysalon

Omdat goede koffie zo belangrijk is voor de branche, biedt Gio Coffee gratis Spoedhulp voor koffie. Kappers, schoonheidssalons en nagelstudio’s die onverwachts zonder koffie zitten, kunnen de hulpdienst inschakelen. Directeur Benno Kuijf is enthousiast over de Spoedhulp: “Wij zijn het enige koffiebedrijf dat koffiehulp aanbiedt. Je hoeft alleen een WhatsApp-bericht te sturen naar: 06 54 200 356. Gio Coffee levert dan binnen een dag een gratis spoedpakket. Lukt het ons niet om binnen een dag het spoedpakket te leveren? Dan vergoeden wij de koffie uit de supermarkt.”

Gerelateerde berichten