Hoe onderscheidend is jouw salon van concurrenten?
De beauty- en wellnessbranche is een sterk concurrerende markt. De bezoekers van jouw salon komen vaak uit de regio en in die regio zijn nog tal van andere salons gevestigd. Daarom is het juist in deze branche van belang dat de meerwaarde van een salon aantrekkelijk gecommuniceerd wordt naar huidige en potentiële klanten. Dit zegt Roos Pethke van Beauty Branding uit Haarlem. Deze ontwerp- en marketingprofessionals hebben niet alleen een passie voor, maar ook veel ervaring met bedrijven uit de beauty- en wellnessbranche, zoals kapsalons en schoonheidsspecialisten.
"Wanneer een consument op zoek is naar een salon, begint de zoektocht vaak op internet. Een website is tegenwoordig hét visitekaartje van een bedrijf. Het is voor een salon niet alleen belangrijk om vindbaar te zijn op internet, maar het is ook van belang dat de website de juiste uitstraling heeft, gebruiksvriendelijk is, de aandacht trekt en onderscheidend is van de concurrenten". Hannah Mannes, Creative Director bij Beauty Branding, zegt: “Onderscheidend vermogen en meerwaarde bouw je op door eenduidig en uniek te zijn in het design, de uitstraling en de boodschap. Je moet zorgen dat de salon opvalt tussen de concurrentie uit de regio”.
Beauty Branding is gespecialiseerd in (web)design, reclame-uitingen (zoals flyers, folders, etc.) en promotie van salons, merken en producten uit de beauty- en wellnessbranche. Roos Pethke, projectmanager bij Beauty Branding, zegt: “Als reclamebureau bieden wij alle mogelijkheden aan wat betreft (web)design en uitvoering, maar wij helpen bedrijven ook om de naamsbekendheid te vergroten door bijvoorbeeld social media als Facebook in te zetten. We denken mee met de klant, alles is mogelijk. Zo maken we bijvoorbeeld websites voor schoonheidssalons die ze zelf met een cms (custom management systeem) kunnen bijhouden. Dit kost circa 1500 Euro, maar je zult begrijpen dat dit geen standaardprijs is, maar sterk met de wensen van de klant samenhangt.
Meer informatie kun je vinden op www.beautybranding.nl.
Foto: Roos Pethke van Beauty Branding