Na mijn voorlaatste column kan ik zeggen dat ik blij ben dat mijn To Do-lijstje flink geslonken is. Per half april sta ik bij de Kamer van Koophandel ingeschreven. Zo leuk! Nu echt officieel eigenaar! Ik heb de ideeën en plannen voor mijn bedrijf verder uitgewerkt en deel ze graag even met jullie, in de hoop dat jullie hier misschien ook iets mee kunnen. 

Het boekhoudprogramma waar ik naar op zoek was, blijk ik toch eens niet nodig te hebben. Na een gesprek met mijn boekhouder is gebleken dat ik alle gegevens die hij nodig heeft, in een excel-bestand kan aanleveren. Dus ik heb een mooi bestand aangemaakt en daar mijn inkomsten, uitgaven (nu nog meer uitgaven dan inkomsten :)) en BTW-bedragen in genoteerd.

Ook ben ik nu goed verzekerd. Aansprakelijkheid, bedrijfsschade, elektronica, inventaris, reiskosten bij zakenreizen, het is allemaal verzekerd. En nee, dat kost geen honderden euro’s gelukkig. Maar een paar tientjes per maand. Ook heel fijn! 

Het logo waar ik over aan het nadenken was, is klaar, met dank aan manlief voor de hulp bij het ontwerp. Inmiddels zijn de prijslijsten en visitekaartjes aangepast en gedrukt, EN…… drumrolls please….. mijn nieuwe website! Jaja, die is ook up and running. Helemaal zelf ontworpen. Heel trots op! Naar de technische kant wordt nog een keer gekeken, zodat ik beter vindbaar ben via Google dus dat gaat ook nog goed komen. 

En dan de marketing. Ook daar ben ik lekker mee bezig. Naar aanleiding van de online workshop om meer uit je Facebookpagina te halen, ben ik ook gaan meedoen aan “365 dagen Facebook succes” hierbij krijg je een jaar lang tips, trics en opdrachten om uit te voeren. We zijn nu een maand bezig en ik moet zeggen, het valt me niet tegen. Sterker nog, het is hartstikke leuk om te doen en je leert veel. Het heeft gezorgd voor meer bereik en meer likes op mijn pagina. Ik hoor jullie denken, “Ja leuk, maar heeft het ook gezorgd voor meer klanten?” Eeh, nee nog niet, althans. Ik heb er wel een paar bij maar die kwamen of via een bestaande klant of via mijn kaartje – dat in dit geval bij de kapper lag hier in het winkelcentrum. Ik ga er gewoon mee door want ik ben ervan overtuigd dat het gaat werken. 

Daarnaast wil ik ook gaan flyeren. Maar dan wel heel gericht op een specifieke doelgroep. Ik ben bezig met het ontwerp van de flyer, hoop hem met een paar dagen afgerond te hebben zodat ik kan printen en rondbrengen. Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten hiervan.

Weer heel leuk nieuws; ik ben gevraagd om ook columns te gaan schrijven over nagelgerelateerde zaken en topics voor Stinapro. Heel gaaf! Dat was echt een verrassing! Dit is een stichting die zich inzet voor de professionalisering van de nagelbranche, even kort gezegd. 

Ik zeg, goede ontwikkelingen. I’ll keep you posted! En jullie? Waar zijn jullie allemaal mee bezig om je salon op te zetten dan wel beter op de kaart te zetten? Laat hieronder je bezigheden achter via het reactieformulier. Dan helpen we elkaar met onze goede ideeën!

Fijne dag allen. Groet,
Saida

Saida Kouwenhoven

Profiel Bekijk al mijn artikelen

Gerelateerde berichten