Onlangs heeft dealsite Groupon via een consumentenonderzoek gevraagd wat mannen en vrouwen aan zichzelf willen veranderen en hoe ze dat zouden doen. Het zal niemand verbazen dat de meeste mannen en vrouwen van 18-24 jaar antwoordden dat ze zich zelfverzekerder voelen wanneer ze er goed uit zien (81%). Wat misschien wel verrassend is, is dat mannen niet zo’n punt maken van hun budget als het gaat om geld uitgeven aan hun uiterlijk, vrouwen wel. Meer dan de helft van de vrouwen zegt dat hun budget ze weerhoudt uiterlijke veranderingen door te voeren zoals gezonder te gaan eten, meer aan lichaamsbeweging te doen, naar de kapper te gaan of de tanden te laten bleken. Bij de mannen is dat een veel kleinere groep. Minstens zo opvallend is dat mannen bij het verbeteren van hun uiterlijk verder kijken dan voeding en sportschool. Beauty-behandelingen staan ook op het verlanglijstje.

“Dat betekent niet meteen dat mannen altijd bereid zijn meer aan hun uiterlijk te besteden”, zegt Shurendy Gerardus, directeur bij Groupon. “Maar we zien aan onze deals dat hun belangstelling ervoor wel toeneemt.” Gerardus doelt hier op het feit dat mannen geld over hebben voor gezonder eten (62 procent), lichaamsbeweging (41 procent) en dieet (39 procent), maar dat hun belangstelling ook naar styling en beauty-behandelingen uitgaat. “Bij mannen scoren gezond eten en lekker sporten hoog. Dat is voor ons geen verrassing. Opvallender is dat een kwart van de mannen zijn tanden heeft laten bleken of het zou willen proberen. 27 procent wil meer aandacht geven aan zijn garderobe, meer dan 20 procent aan z’n kapsel en 12 procent overweegt een professionele haarverwijderbehandeling, zoals waxen of IPL. Kortom, áls mannen hun portemonnee trekken voor uiterlijke verbeteringen, doen ze dat makkelijker dan vrouwen. Bovendien zijn ze bereid geld uit te geven aan meer dan puur hun uiterlijk. Dat is echt iets van de laatste tijd. Wij zien dat terug bij de kortingsacties voor deze groep. Traditioneel richtten die zich alleen op vrouwen. Dat is aan het veranderen. Vandaar dat we ook mannen aanspreken met deals

Gerelateerde berichten