Afgelopen week was het weer zover, de beautybeurs was er weer. Ieder keer weer als ik naar een beurs ga ben ik onder de indruk. Wat een mensen, wat een stands en wat een producten. Ze hebben allemaal één ding gemeen, ze willen dat je bij hun koopt. Het gevolg is dat je thuis komt met spullen die je eigenlijk niet nodig had. Toch kun je dit voorkomen. Hoe? Door je voor te bereiden!!! 

Als ik naar een beurs ga begin ik een week van te voren met de voorbereiding. Ik ga inventariseren van welke producten ik meer informatie wil hebben. Daarna bekijk ik online wie er op de beurs staan in mijn interessegebieden. Stel je wilt gelnagels gaan zetten. Dan wil je weten waar je aan de materialen kunt komen. Dan kies ik een aantal leveranciers uit waarmee ik op de beurs een gesprek mee wil hebben. Dit is dan ook het eerste wat ik ga doen als ik op de beurs ben. 

Tijdens deze gesprekken hoef je dan ook niet te haasten. Mocht je willen kopen dan kan dat ook, je hebt het tenslotte nodig. Je kunt dan profiteren van de beursaanbieding en wellicht kun je dan nog onderhandelen over de prijzen. 

Blijft er dan nog tijd over dan kun je op je gemak de beurs over wandelen zonder dat je je zorgen hoeft te maken of je alles wel gezien hebt. Zo haal je maximaal uit je beurs bezoek en heb je ook geen stress over hoe je toch iedereen gezien moet hebben. Als je je op deze manier voorbereid dan zal blijken dat je ieder beursbezoek andere prioriteiten zal hebben. 

Het kan ook zijn dat jouw merk niet op de beurs staat. Dat gebeurd steeds vaker. In dat geval kun je twee dingen doen. Afwachten of gewoon de telefoon pakken en bellen. Vaak organiseren ze een eigen evenement. Dit is overigens een trend in de markt. Beurzen zijn vaak erg duur, een leverancier organiseert dan ook liever haar eigen event. Klanten komen alleen voor hen, ze kunnen betere aanbiedingen doen omdat veel goedkoper is. 

Kortom: een goede voorbereiding is toch echt het halve werk.  Dus voor de volgende keer, bereid je voor op je beursbezoek. Succes! 

 

Gerelateerde berichten