Op 10 november 2015 waren diverse journalisten aanwezig bij de vierde editie van de NCV-journalistenbijeenkomst, die nu verder gaat onder de naam ‘Crash Course Cosmetica’. De jaarlijkse bijeenkomst is een inhoudelijke, wetenschappelijk gerichte en compacte cursus die de journalist in korte tijd veel verdieping brengt.

Soms worden externe sprekers uitgenodigd die een specifiek onderwerp bespreken, ditmaal was dat communication director Hans Pouleijn (l’Oréal) over tips en trends in de kappersbranche, en over haarkleuren en de zo belangrijke gevoeligheidstest die daaraan vooraf gaat. Ook worden tijdens de crash course cosmetica gerelateerde hot topics besproken. Zo kwamen tijdens de presentatie van toxicoloog en directeur van de NCV Ronald van Welie, onderwerpen als conserveermiddelen, microbeads en claims aan de orde.

Lilian van Embden (NCV) sloot de cursus af met een interactieve kennisquiz over cosmetica. De deelnemers deden enthousiast mee.  De vakjournalisten eindigden hoog in de lijst:  Yvonne de Leeuw van Estheticienne had de meeste vragen goed en won de hoofdprijs. Op de tweede plaats eindigde Inge de Munnik van Beautyspot.nl en op de derde plaats kwam Patricia Akkermans van Kosmetiek. 

Volgend jaar heet de NCV weer diverse beautyjournalisten en bloggers welkom op de 5de editie van de Crash Course Cosmetica. 

Gerelateerde berichten