Tijdens de Algemene Ledenvergadering van leveranciersvereniging Beauty Trade Professionals is Jan Zwoferink benoemd tot nieuwe voorzitter. Daarmee start de vereniging weer een nieuw hoofdstuk na turbulente jaren. “Er is ontzettend veel gebeurd in de afgelopen jaren in de beautymarkt en voor onze vereniging. We zijn inmiddels een proactieve belangrijke speler in de markt met diverse projecten. Die positie zullen we in de komende jaren verder uitdragen om ons doel ‘het verder professionaliseren van de beautymarkt’ na te streven”. 

Voor en door de markt
Jan Zwoferink werd net als Frank Slangen herkozen voor een tweede termijn in het bestuur. Hij neemt de voorzittershamer daarbij over van Greet Hoedeman die ook in het bestuur blijft, evenals Huib van Heest. Kie van Groningen was na twee termijnen niet meer herkiesbaar en Duco van Keimpema start zijn eerste termijn. De diversiteit in het bestuur heeft de afgelopen jaren goed gewerkt voor de vereniging. Zwoferink: “Iedereen neemt zijn eigen kennis van de markt mee, net als ook onze actieve leden doen in werkgroepen. Zo worden onze projecten daadwerkelijk voor en door de beautymarkt georganiseerd. Iedereen heeft hetzelfde doel: een gezonde en bloeiende branche waar de beauty ondernemer en de consument van op aan kan”.

Vakbeurzen, vakmedia en vakprijs
Inmiddels bestaat het ‘portfolio’ van de leveranciersvereniging uit de voorjaarsbeurs Beauty Trade Special, het najaarsevenement Beauty Trade Festival en de vakprijzen Beauty Awards. Daarnaast investeert Beauty Trade Professionals in het online platform Beautyspot en het nieuwe vakblad De Beauty Professional. “Met al deze projecten zorgen we dat het delen van kennis in de markt zoveel mogelijk beschikbaar is. Daarmee stimuleer je verdere professionalisering en kwaliteit”. In de komende maanden staan er met de projecten diverse ontwikkelingen op het programma, waaronder ook een nieuwe site voor de leveranciersvereniging. En natuurlijk het Beauty Trade Festival dat na de zomer (het weekend van 15, 16 en 17 september) weer een prachtig najaarsevent belooft te worden in Jaarbeurs Utrecht. “Het najaarsevent is altijd anders van karakter dan de voorjaarsbeurs. Ook dit jaar bepaalt een informeert festivaldecor de sfeer. Er zijn veel standhouders uit de brede beautybranche en de kennis ligt voor het oprapen met talloze gratis lezingen”, schetst Zwoferink. 

Gerelateerde berichten