Juryoordeel van de Top 10 beautysalons
Op 26 augustus 2015 heeft het jury-overleg plaats gevonden over de Top 10 van de Beautysalon Top 100. De jury bestond uit Yvonne de Leeuw (Editor-in-chief) van Esthéticienne, Agnes Wachter (marketing en communicatie) van Peugeot Scooters en Inge de Munnik (content manager) van Beautyspot.nl. Zij hebben vooral gekeken of het
duidelijk is waar de salon precies voor staat, of werkzame personen in de salon
een gedegen opleiding hebben gevolgd en of het om een professionele onderneming
gaat.
Het algemene oordeel van de jury luidde als volgt: “We hebben ontzettend veel
creatieve beautyprofessionals gezien die goed zijn in hun vak, ieder op zijn
eigen manier. Natuurlijk zijn er inzendingen van verschillende kwaliteit, maar
het was opvallend om te zien hoe professioneel en gedreven de meeste beautyprofessionals
werken”. Hieronder geven zij de salons een TIP en een TOP!
Top 10 salons zonder personeel
Praktijk voor Huidverbetering Beautely – Hele goede
salon. Elysah komt over als een specialist die echt weet wat ze doet. Ze
straalt autoriteit uit op haar vakgebied. Werkzaam van 10 tot 10 wat betekent
dat klanten altijd bij haar terecht kunnen. Ze laat goed zien wat ze kan en
pakt haar salon professioneel aan. Beautely verdient de eerste plek!
Schoonheidssalon Patty – Patty geeft een warme, fijne indruk en klanten worden hier met persoonlijke aandacht
benaderd, heel goed! Goed dat je om je heen kijkt wat andere salons doen, zo kan jij je blijven onderscheiden. Een mogelijke tip: kijk nog eens goed naar de prijzen die je vraagt,
die zijn misschien aan de lage kant.
Huidverbeteringsinstituut Odeon – Monique heeft veel ervaring te bieden. Haar klanten zullen haar
dan ook graag om advies vragen. Wellicht dat het geen kwaad kan om een focus
aan te brengen in de behandelingen in de salon, mits je klantenbestand dat toelaat uiteraard. De workshops zijn slim; je
maakt goed gebruik van de je salon. Zeker een plek in de Top 3 verdiend!
Maggie’s Spray – Het
concept is heel helder en Maggie’s Spray trekt enorm veel klanten: erg knap
gedaan!
TO DORON, BEAUTY – MASSAGE – PEDICURE – Mooi
concept. Dorien kiest echt voor de “groene
salon” wat het een mooi geheel maakt. De website past er goed bij. Onze tip: let
erop dat je je behandelingen niet te goedkoop aanbiedt, zodat je genoeg
overhoud voor je onderneming.
Elaness – Prachtige
nagelsalon. Alles past helemaal bij de belofte en uitstraling. Wij vinden
jou een voorbeeld voor andere nagelsalons: professioneel en overzichtelijk.
Blush Salon – Zeker
een plek in de Top 10 waard. Mooie salon. Een tip van de jury: wees je eigen
merk en laat op je website meer zien wat je doet (niet alleen één merk tonen).
Pure Beauty – Heel goed dat je het maken van een afspraak bij jou zo stimuleert. Wel een kleine tip: pas op met foto’s die de nadruk leggen op het kapsel, dan krijgen klanten misschien een te beperkte indruk van wat jij allemaal kan. Op je website mag je jezelf/behandelingen meer laten zien.
Beauty Care Anique – Je geeft een goed
beeld van de sfeer in jouw salon. Misschien kan de eerste foto op je website vervangen worden door een met meer professionele uitstraling. Verder is jouw
concept professioneel, ga zo door!
Demelsa – Mooi concept, dat past
vast helemaal bij jou! Zeer smaakvolle salon met echt een focus op verzorging.
Top 10 salons met personeel
Esthétique, Passie voor Beauty – Het
mooie aan de store is dat deze de salon erg laagdrempelig maakt. Wendy staat
ervoor haar eigen merk te zijn en dat vinden wij geweldig. Een echte
ondernemer. Well done!
Bresaa Haarverzorging & Huidverbetering Instituut – De
overloop tussen haarverzorging en huidverzorging is goed opgepakt. De salon
heeft een eigen stijl en dat wordt overal in doorgevoerd. Jullie geven
daarnaast een helder beeld (website, prijzen) aan je klanten. Een welverdiende
tweede plek!
Beauté Totale Didi – Didi
heeft een goede en duidelijke visie voor de salon. Ze gaan daarnaast echt voor
resultaat. Een mogelijke tip voor deze salon is dat Didi nog iets meer haar autoriteit op
huidverbetering naar buiten mag brengen, want dat heeft ze!
Bianca di Lollo – Mooie
salon dat zich onderscheidt. Misschien kun je de salon meer positioneren als
City Spa (vanwege het brede aanbod dat jullie bieden) en zou je kunnen kiezen om
echt de wellness in te gaan, daar te verbreden. Dan wordt je concept nog beter
en duidelijker.
Sense for Beauty – Deze salon hoort echt in de Top 10, dat mag je van ons best nog wat meer uitstralen. Laat jezelf en
je salon zien in je eigen stijl, dan blijf je een succes.
Puur Huid SCHOONHEIDSSALON UIT EINDHOVEN – Alles klopt in jullie salon, goed gedaan. We waarderen vooral het blog; het delen van tips met (niet)klanten. Goed dat je ook via de site producten verkoopt.
Beautycenter De Heerlickheijd van Ermelo – Hele
mooie uitstraling, erg aantrekkelijk. De openingstijden zijn misschien te krap
voor een breder publiek? Daar valt misschien iets te winnen. Het wellnesscenter mag wat ons betreft ook apart van het hotel gepositioneerd worden.
Schoonheidssalon Diana Viet – Professionele
salon! Dat mag je van ons ook net iets meer uitstralen: sommige acties/pagina’s
op de site zijn gedateerd. Het concept staat verder goed!
Eyelash – Goed
gevonden; jullie hebben een niche gekozen en gaan ervoor! Duidelijk. Misschien kunnen jullie nog iets meer onderscheid maken tussen de salon en de
groothandel?
Beautyinstituut Su Chen´s – Modern. Geweldig dat jullie een zorgverzerkingcheck aanbieden op de site.
Daarmee straal je een professionaliteit uit en verlaag je mogelijke drempels
bij je klanten.
Dit artikel is geschreven door Sophie Spanjer