Vijf bekende beautybloggers: Anna Nooshin, Laura Ponticorvo, Serena Verbon, An Knook & Theo Knoop gingen op de eerste beursdag van de Beautyspot.nl trade edition langs alle exposanten om zich te laten informeren over de nieuwste producten. Zij kozen voor de Bloggers Choice Awards Surgaring Cane tot meest innovatieve product op de Beautyspot.nl trade edition. Magic Wimpers kreeg de tweede plek en Medex Causaal Deododant werd derde.

Tegenwoordig hebben beautybloggers en -vloggers een grote invloed op het aankoopgedrag van consumenten. Daarom zijn tijdens de eerste beursdag op zaterdag 9 april 2016 een aantal toonaangevende bloggers en vloggers uitgenodigd voor de award. De winnende producten zijn op de stand van de winnende exposanten bekend gemaakt. Het winnen van deze prijs brengt voordelen met zich mee, het creëert namelijk bekendheid voor de winnende leverancier/ het winnende product onder de Nederlandse consument. Des te meer bekendheid er gaat heersen rondom de leverancier/het product, des te meer vraag er vanuit klanten en consumenten ontstaat.

Nummer 1: Sugaring Cane

Caroline Cosmetics (stand 11.B061) presenteert Sugaring Cane pasta.  De jury roemt het product om de zuiverheid, effectiviteit en de snelheid waarmee het gewenste resultaat wordt bereikt. Serena Verbon testte de Sugaring Cane pasta uit en liet haar armen ontharen. “Het is een heel zuiver product. Het bestaat voor 100% uit natuurlijke ingrediënten. Je kunt het zelfs eten! Daarnaast doet het ontharen vrijwel geen pijn en is het een heel speels product om mee te werken”, aldus Verbon. Collega-blogger Theo Knoop is enthousiast over het feit dat het product middels verhitting makkelijk te hergebruiken is. “Daarnaast trekt het de haartjes er met de richting van de haargroei mee uit, waardoor ingegroeide haartjes worden voorkomen.”

Nummer 2: Magic Wimpers

Fogan Cosmetics (stand 12.E032) wint de tweede plek van de Bloggers Choice Award met hun Magic Wimpers. Dit is een vezelbehandeling voor wimpers en wordt meegeleverd met bijheborend wimperborsteltje dat je aanbrengt op mascara, waardoor de wimpers op een natuurlijk-ogende manier worden verlengd. “Wederom een heel natuurlijk product. Het is gemaakt van onder andere basilicum-extract. Daarnaast bevat het geen olie, waardoor het ook op wimper-extensions kan worden aangebracht”, oordeelde Anna Nooshin. “Het klontert ook niet, de vezels hechten zich aan de lagen van je mascara waardoor een prachtige ‘femme fatale look’ ontstaat”, aldus Ponticorvo.

Nummer 3: Causaal Deodorant

Exposant Medex (stand 10.D010) wint de derde plek van de beautybloggers. Zij waren het er unaniem over eens dat dit product voor veel mensen een uitkomst biedt. “Door dit product wordt je zweet geurloos. Het product onderscheidt zich doordat het geen aluminium en alcohol bevat waardoor het erg vriendelijk is voor de huid. Daarnaast heeft de verpakking een mooie, frisse uitstraling en is het gunstig geprijsd.”, aldus de jury.

T/m maandag 11 april kon je de Beautyspot.nl trade edition 2016 bezoeken in Jaarbeurs Utrecht. Daar kon je deze innovatieve producten, en alle andere geweldige salonproducten zelf nog uitproberen en aanschaffen voor je salon. 

Theo Knoop heeft van de hele dag een vlog gemaakt:

Gerelateerde berichten