Unilever kondigde op 2 juli aan dat zij het merk Murad hebben overgenomen, een huidverzorgingsmerk dat door de arts Murad is ontwikkeld. Deze overname volgt op de recente overnames van Dermalogica, Kate Somerville en REN, die nu allen tot de Prestige Divisie van Unilever behoren. Murad is verkrijgbaar in meer dan 42 landen via warenhuizen, apotheken, kuuroorden en professionele salons. In Nederland wordt het via Ultra Cosmetics BV gedistribueerd.

Het merk Murad

Murad is opgericht in 1989 in Los Angeles. Het is een van de eerste moderne ‘doktersmerken’. Het merk bevat drie basis ingredienten voor een gezonde huid:

  • Hydratoren: Deze ingrediënten verbeteren het vermogen van de huid om water aan te trekken en vast te houden.
  • Ontstekingsremmers: Deze bestanddelen hebben de eigenschap de huid te verzachten en te kalmeren.
  • Antioxidanten: Hierdoor is Dr. Murad in staat een geheel nieuw niveau van bescherming tegen celbeschadiging aan te bieden.

Een combinatie van deze drie soorten ingrediënten is wereldwijd bekend als het Murad Recept en komt voor in ieder Murad product.

Paul Polman CEO bij Unilever: “We zijn blij dat we Murad aan ons portfolio van prestige merken kunnen kunnen toevoegen. Het ‘doktersmerk’ heeft een trouwe klantenkring die een uitstekend potentieel biedt voor verdere groei en het is een goede aanvulling op de merken die we recent verwierven. We zien uit naar de samenwerking met Dr Murad en zijn team om het merk verder te laten groeien.’

Gerelateerde berichten