Facebook Instagram
  • Home
  • Beautypedia
    • Bedrijfsvoering en ondernemen
    • Handverzorging en nagelstyling
    • Huidverzorging en ontharen
    • Kennis, opleiding en brancheorganisaties
    • Overige producten innerlijke en uiterlijke verzorging
    • Salonapparatuur
    • Saloninrichting
    • Salonbenodigdheden
    • Visagie, make-up en styling
    • Voeding en Suppletie
  • Leveranciers
  • Beautyspotters
  • Merken
  • Contact
Home » Sandra van de Vlierd

Auteur: Sandra van de Vlierd

7 Redenen om niet te starten met een eigen bedrijf?

Geplaatst op: 13 december 2017

Wil jij zelfstandig starten als schoonheidsspecialist, pedicure, nagelstylist, gewichtsconsulent, imageconsultant of misschien wel kapper? Ik geef je hieronder 7 heel goede redenen om het niet te doen (of juist wel). 1. Het is veel werk Het starten van een eigen bedrijf bestaat uit een aantal activiteiten. Omdat die nieuw voor je zijn, lijkt het niet…

Lees meer

Het spiegelbeeld van je klant

Geplaatst op: 8 november 2017

Met een blik vol hoop en verwachting kijkt ze me aan, terwijl ze mij het plekje aanwijst dat haar nu al zo lang stoort. Ik pak mijn loupelamp erbij, want zo met het blote oog valt mij niets bijzonders op. Wat ik zie is een goed verzorgde huid, passend bij de hele tot in de…

Lees meer

Kapitale blunders

Geplaatst op: 23 oktober 2017

We hebben allemaal wel eens een vergissing gemaakt. Je bent vergeten bij je klant iets in rekening te brengen. Of je was van mening dat de huid van die klant deze peeling wel aan kon. Of je was niet op de hoogte van het feit dat je een tijdelijk contract van een medewerker vóór de…

Lees meer

Wat doe je als een medewerker vertrekt?

Geplaatst op: 7 september 2017

Herken je dat? Je hebt het goed voor elkaar. Met een paar medewerkers vorm je een hecht team in je beauty bedrijf en eigenlijk heb je nooit echt begrepen waarom mensen soms een beetje honend zeggen: ‘ik wens je veel personeel’. En dan besluit een van je medewerkers om te stoppen met werken voor jou.…

Lees meer

Boost je zomerbusiness

Geplaatst op: 3 augustus 2017

Veel van je vaste klanten gaan in juli en augustus op vakantie. En als ze niet met vakantie zijn, hebben ze op hun vrije dagen de kinderen thuis. Dat maakt dat ze minder gelegenheid hebben om in deze maanden jouw salon te bezoeken. Wat kun je allemaal doen om toch je klanten tegemoet te komen?…

Lees meer

Ik heb een geweldig idee

Geplaatst op: 4 juli 2017

Soms komen de beste ideeën zomaar bij je binnen. Meestal op onverwachte momenten, wanneer je eigenlijk helemaal niet met het onderwerp bezig bent. De afstand die je dan hebt tot het onderwerp helpt om nieuwe gedachten te vormen. Wanneer je geforceerd bezig bent met het bedenken van ideeën komt er vaak niets bij je binnen.…

Lees meer

Noodkreet: Jouw klant begrijpt de vaktermen die jij gebruikt helemaal niet

Geplaatst op: 19 juni 2017

Laatst ving ik een noodkreet op van een gewaardeerde collega-bedrijfskundige. Zij had een nieuwsbrief ontvangen van een salon uit de beautybranche. Niks mis mee, want daar had zij zich op geabonneerd. Maar deze brief sprak over Cryolipolyse. En over IPL. En zij vroeg zich als niet-schoonheidsspecialist terecht af: “Wat is dat in hemelsnaam? Wat heb…

Lees meer

Personeel, vloek of zegen?

Geplaatst op: 5 april 2017

Als succesvolle ondernemer kom je op een punt dat je overweegt om het niet meer alleen te doen. En om dus personeel aan te nemen. Als je dat overweegt is het goed om je te realiseren dat je er een taak bij krijgt. Personeel hebben betekent namelijk niet automatisch dat je zelf minder druk bent.…

Lees meer

​4 tips voor meer klanten en omzet

Geplaatst op: 1 maart 2017

Eigenlijk hebben we het als ondernemers in de beauty branche best makkelijk: we bieden diensten aan waar klanten voor terugkomen. Daarmee creëren we relatief eenvoudig continuïteit in onze inkomsten. Toch gebeurt het soms dat er een terugval is in die inkomsten. Omdat klanten verhuizen of omdat hun bestedingspatroon bij ons verandert. We willen dan nieuwe…

Lees meer

Wat maakt een klant tevreden?

Geplaatst op: 1 februari 2017

Een tevreden klant is een terugkerende klant. Interessant dus om daar eens op in te zoomen. Want, wat maakt een klant tevreden? En hoe staat klanttevredenheid in relatie tot de kwaliteit die je biedt? De heren Boomsma en Borrendam beschrijven dit in hun boek ‘Kwaliteit van Dienstverlening’ heel simpel: ‘De klant beoordeelt de geleverde dienst en…

Lees meer

Teruglopende omzet, toch een overvolle agenda

Geplaatst op: 5 januari 2017

Laatst sprak ik een collega die me vertelde dat ze zo druk was. Opgetogen vroeg ik haar: ‘Dat is fijn, gaan de zaken goed?’ Helaas was dat niet het geval. Op mijn vraag waar het dan volgens haar nog niet goed gaat, gaf ze aan té druk te zijn om dat te overzien. Een herkenbare…

Lees meer

Afscheid nemen van bepaalde klanten

Geplaatst op: 6 december 2016

Sinterklaas is met zijn kleurrijke gevolg uitgezwaaid. De kruimels van de laatste pepernoten worden van tafel geveegd en maken plaats voor de sfeervolle lichtjes waarmee de volgende feestdagen gepaard gaan. Het einde van het jaar nadert met rasse schreden. De drukte van de feestdagen In de beauty branche een drukke tijd. Het belang van het…

Lees meer

Hoe ga jij om met trouwe klanten?

Geplaatst op: 9 november 2016

Jij hebt ze vast ook wel, klanten die al jaar en dag bij jou komen. Van die trouwe klanten, die eigenlijk nooit ergens over klagen, jouw advies altijd opvolgen en tevreden de deur uitgaan mét een nieuwe afspraak en een tas vol producten. De perfecte klant. Zo zou je ze allemaal wel willen hebben. Ik…

Lees meer

Marktonderzoek voor je salon?

Geplaatst op: 8 augustus 2016

Waarom marktonderzoek? Als goed ondernemer heb je immers maar een half woord nodig en ruik jij waar de kansen liggen? En verder is het toch gewoon een kwestie van geluk hebben? Trial and error? Euh ja, dat klopt. Dus als jij een gouden idee hebt én liggende gelden om je errors op te vangen, laat…

Lees meer

​Stap voor stap naar een (nieuw) merk – deel 4: positionering

Geplaatst op: 16 juni 2016

Of je nu start met een beautybedrijf of al een aantal jaar gevestigd bent: keuzes voor het merk waar je mee gaat werken moeten gemaakt worden. Het merk vormt een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering: het representeert jouw visie en je bent (deels) afhankelijk van de service van de leverancier. Kortom: alle reden om je…

Lees meer

Stel dat Minister Schippers haar bizarre plan erdoor krijgt?

Geplaatst op: 25 mei 2016

Wat doe je als er van overheidswege voor jou besloten wordt dat je jouw werk niet meer kunt uitvoeren? Of in ieder geval niet op de manier die jij graag zou willen. Je hebt je zaak opgebouwd en uitgebreid. Daar zit een bepaalde lijn in, een visie achter. Het omvat handelingen waarvan jij vindt dat ze…

Lees meer

​Stap voor stap naar een (nieuw) merk – deel 3: het financiële plaatje

Geplaatst op: 9 mei 2016

Of je nu start met een beautybedrijf of al een aantal jaar gevestigd bent: keuzes voor het merk waar je mee gaat werken moeten gemaakt worden. Het merk vormt een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering: het representeert jouw visie en je bent (deels) afhankelijk van de service van de leverancier. Kortom: alle reden om je…

Lees meer

Stap voor stap naar een (nieuw) merk – deel 2

Geplaatst op: 31 maart 2016

Stap voor stap naar een (nieuw) merk – deel 2 Of je nu start met een beautybedrijf of al een aantal jaar gevestigd bent: keuzes voor het merk waar je mee gaat werken moeten gemaakt worden. Het merk vormt een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering: het representeert jouw visie en je bent (deels) afhankelijk van…

Lees meer

Stap voor stap naar een (nieuw) merk

Geplaatst op: 23 februari 2016

Stap voor stap naar een (nieuw) merk Of je nu start met een beautybedrijf of al een aantal jaar gevestigd bent: keuzes voor het merk waar je mee gaat werken moeten gemaakt worden. Het merk vormt een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering: het representeert jouw visie en je bent (deels) afhankelijk van de service van…

Lees meer

Even lekker je business boosten

Geplaatst op: 13 augustus 2015

Komkommertijd? Wie kent het niet! De een na de ander belt om de afspraak te verplaatsen en dat wordt zelden eerder, vaker later. Er vallen gaten in de agenda. Tijd om actie te ondernemen om die op te vullen. Om je business een boost te geven is ACTIE het toverwoord. Laat zien dat je actief…

Lees meer

De bibbers van netwerken

Geplaatst op: 8 juli 2015

Je bent een prima ondernemer. Hebt een redelijk goed lopend bedrijf. Staat open voor tips en adviezen en leest en hoort graag wat je nog zoal zou kunnen verbeteren. Met de inrichting van je bedrijf heb je geen moeite, alles ziet er tot in de puntjes verzorgd uit. Leergierig als je bent is je vakkennis…

Lees meer

Red Jeanet!

Geplaatst op: 1 mei 2015

Jeanet* heeft nu 2 jaar een pedicuresalon. Ze heeft haar opleiding gevolgd bij een goed aangeschreven opleider en was steeds de beste van de klas. Bij de inrichting van haar salon heeft ze niet op een euro hoeven kijken en hij is dan ook professioneel en smaakvol ingericht. Voorzien van alle gemakken voor zowel Jeanet…

Lees meer

Met een megafoon op het Museumplein

Geplaatst op: 3 april 2015

Misschien ben jij wel zo gastvrij dat je openstaat voor iedereen. Jong, oud, man, vrouw; ze zijn allemaal van harte welkom in jouw salon. Want op hoe meer mensen je je richt, des te meer je er ook binnen krijgt. Toch? Stel je voor: het Museumplein in Amsterdam, tijdens de Uitmarkt. Vol mensen: jong, oud,…

Lees meer

Aanmelden nieuwsbrief

Houd mij op de hoogte

Beautyspot

Beautyspot.nl is hét onafhankelijk online platform voor de (B2B) beautybranche met specifieke kennis van product en markt waar doelgroepen elkaar kunnen ontmoeten. Beautyspot.nl is altijd actueel met content voor beautyprofessionals en haar adverteerders met een uitgebalanceerde mix tussen redactionele, branded (productendatabase) en usergenerated content.

Categorieën

Bedrijfsvoering en ondernemen
Handverzorging en nagelstyling
Huidverzorging en ontharen
Kennis, opleiding en brancheorganisaties
Overige producten innerlijke en uiterlijke verzorging
Salonapparatuur
Salonbenodigdheden
Saloninrichting
Visagie, make-up en styling

Copyright Beautyspot.nl - Privacyverklaring - Algemene voorwaarden - Disclaimer
Proudly powered by netbeauty