Het is bijna het moeilijkste wat er is, in je leven, maar zeker ook in je salon…. Keuzes maken. Vaak is er angst voor het maken van de verkeerde keuze. Maar bedenk wel: Geen keuze maken is ook een keuze. Juist een vertragende keuze.

Welk merk wil je voeren in je salon? Welke inrichting wil je in je salon? Wat voor prijzen hanteer je in je salon? Welke uitstraling wil je hebben met je salon? Allemaal essentiële keuzes die je moet maken voor je succes. Stel het niet uit, maak het niet te ingewikkeld. Bedrijfsvoering is niet alleen kiezen op feiten, maar gevoel speelt zeker ook een rol. Kies een richting, een basisstrategie, waar jij je goed bij voelt. Zorg er vervolgens voor dat alle beslissingen hierop aansluiten.

Ter inspiratie: “Groter geluk bereik je met eenvoudigheid, niet met ingewikkeldheid.” Boeddha

Jij als merk

Ook de branding van je salon én van jouzelf is een kwestie van keuzes maken. Een voorbeeld is je associëren met een kledingmerk: Ben je de Armani onder de spijkerbroeken? Exclusief en toonaangevend? Of juist Levi’s? Goede kwaliteit en no nonsens?
Wil je daar meer over weten en leren? Kom dan naar mijn workshop in het theater van Beauty Trade special. Elke dag om 14.00 uur. Hopelijk zie ik je dan!

Dit artikel is geschreven door Meta Coenen.

Gerelateerde berichten