Hebben de twee zomerse dagen van deze week je al wakker geschud dat het nieuwe seizoen er aankomt? We zijn vandaag weer terug bij grijzig lenteweer, maar toch staat de voorjaarsschoonmaak echt op je te wachten. Zie hier onze tips! En vergeet daarbij ook vooral de digitale schoonmaak niet.

Poetsen 

Je start de voorjaarsschoonmaak met de letterlijke variant: flink poetsen. Vrolijk muziekje op en even doorpakken om echt alles in je salon te boenen. Ramen open om de lente-lucht erin te laten en met je leukste schoonmaakhandschoenen aan, aan de slag. Vergeet ook de plekken niet waar de klanten niet komen – en waar je normaal gesproken iets meer met de Franse slag doorheen gaat wellicht. 

Nieuwe geuren, nieuwe kleuren 

Verse bloemen, nieuwe geurstokjes of een nieuwe kleur in je salon wellicht? Je salon moet natuurlijk passen bij je huisstijlkleuren en logo, maar door (andere) schilderijen of productposters krijg je al een heel andere indruk. Frisse accessoires die passen bij de lichtere seizoenen (kaarsen eruit, veldbloemen erin) doen het ook altijd goed. En hoe lang is het geleden dat je die witte muur hebt gewit? Neem ook de buitenkant van je salon mee in de voorjaarsschoonmaak. Een nieuwe poster voor het raam, het bord met de salonnaam weer gepoetst en de entree opfleuren met bloeiende planten.

Schoonmaak in je hoofd

Hoe staat het ook alweer met de ambities in je salon? Dit is het moment om je agenda te pakken en voor jezelf een aantal weken achtereen tijd en ruimte te blokken om na te denken over waar je met je bedrijf naartoe wilt en stappen te zetten. Het voorjaar leent zich ook goed voor het aangaan van nieuwe samenwerkingen. Stel bijvoorbeeld samen met de lokale Personal Coach, de sportschool, crossfit- of bootcampclub een leuke actie samen om klanten op alle vlakken klaar te stomen voor de zomer!

Digitale schoonmaak 

De laatste tip: zorg dat ook je communicatie gericht is op het nieuwe seizoen. Acties voor ontharing, teennagels lakken en zonbescherming zijn misschien niet origineel, maar ze werken wel! Met een win-actie of een cadeautje voor je klanten maak je hen ook weer even wakker dat het lijf wat voorbereiding vergt voor het blotebenenseizoen. 

Digitaal poets je alles op door je website goed na te lopen op oude berichten (zoals de melding dat je Tweede Paasdag gesloten bent) en foto’s te verversen. Hetzelfde geldt voor je facebookpagina en je instagram. Een vrolijke nieuwe header en profielfoto maken je klaar voor het nieuwe seizoen.

Heb jij nog een niet te missen tip voor de voorjaarsschoonmaak? Deel het hieronder met ons!

Gerelateerde berichten