De feestmaand staat voor de deur. Dit is een periode waain veel schoonheidssalons hun klanten een gratis cadeautje geven als dank voor de klandizie van het afgelopen jaar. Eerder onderzoek wees uit dat 55% van de schoonheidsspecialisten iedere klant een cadeautje geeft en 32% geeft alleen wat aan vaste klanten. Slechts 13% van de schoonheidssalons geeft niets. Maar wordt dit gebaar nog wel gewaardeerd of is het een gewoonte geworden die verder weinig toevoegt aan de relatie?

Natuurlijk is het per branche en per bedrijf verschillend, maar in deze periode gaat het juist om de persoonlijke ‘touch’. Een mooie kerstkaart met een persoonlijk woordje of een kleine attentie waar je klant écht blij mee is kan nog steeds een positieve bijdrage leveren aan je binding met  je klant. Echte aandacht voor de persoon en de vertaling daarvan met een cadeautje dat door de klant gewaardeerd wordt is een sterke manier om duidelijk te maken dat je de relatie belangrijk vindt, met name het persoonlijke aspect ervan. De uitdaging is om een persoonlijk geschenkje te vinden dat bij jouw bedrijf en je klant past. 

Dat een goede relatie met bestaande, tevreden klanten bijna altijd leidt tot de aanwas van nieuwe klanten beseft misschien nog niet iedereen. Daarom is en blijft het een mooi gebaar om aan je klant te laten zien dat je blij ben met zijn/haar bezoek. Wat doe jij?

Gerelateerde berichten