Het viel voor BeautyVakbeurs.nl niet mee om de winnares van de fotowedstrijd te pakken te krijgen voor een kort interview. De winnares is gediplomeerd en gepassioneerd kapper en schoonheidsspecialiste, studeert voor lifestylecoach, schildert olieverf schilderijen, is oma van 4 kleinkinderen en runt samen met 1 personeelslid een beautysalon.

Het gaat hier om Renate Bolink van Beauty & Haarstyling Renate uit Olst. Onze redactie kreeg gelukkig toch de kans om een paar korte vragen te stellen tussen al haar drukke bezigheden door, die ze vol enthousiasme beantwoordde.

Waarom heb je deze foto opgestuurd?
De winnende foto is typerend voor mijn salon: tevreden klanten zijn mijn doel. In de behandelstoelen zie je twee vrouwen die supervrolijk zijn. Deze vrouwen waren voor het eerst bij mij in de salon en wisten nog niet goed wat ze konden verwachten. Ik heb ze een uitgebreide behandeling gegeven, aangevuld met een fijne handmassage, en ik ben tijdens de behandeling geen moment bij ze weggeweest. Ik heb ze echt verwend en heel veel aandacht gegeven, want als er iemand bij mij de deur uit gaat wil ik dat ze zich mooi en gelukkig voelen. En dat is bij deze vrouwen uitstekend gelukt. Het was erg gezellig met ze, ze hebben het echt naar hun zin gehad en dat geeft mij ook een fijn gevoel.

Hoe ziet jouw salon er uit?
Mijn salon is gevestigd in Olst. Sinds 1980 heb ik al een damessalon en een herensalon en sinds 2010 is daar nu ook een schoonheidssalon bij. Ik werk met de merken Laneche en Courtin voor de huid, met Rolf Stehr voor make-up en op het gebied van haarstyling werk ik met Redken, waar ik overigens ambassadeur voor ben. Ik zit al jaren in het kappersvak, ben internationaal jurylid geweest.

Waarin onderscheid jij je van andere salons?
Ik heb oprecht interesse in mensen en wil het zonnetje in huis voor ze zijn, ze blij maken. Een behandeling begint bij ons altijd in overleg. Ik luister goed naar wat de klant wil en geef ze op basis daarvan een persoonlijk advies. Mijn doel is dat klanten vol zelfvertrouwen de salon verlaten omdat ze er goed uit zien en het totale plaatje klopt. Ik heb ook een cursus dermatologie gedaan zodat ik kan kijken of verdachte plekjes op de huid gevaarlijk zijn of niet. Als ik het niet vertrouw stuur ik mensen door naar de huisarts. Ook dat vinden veel mensen fijn want dat neemt een stukje onzekerheid weg.

Als ik mensen een bepaald product adviseer bel ik ze soms zelfs na of het product wel goed bevalt. Dat wordt ook enorm gewaardeerd. Onze salon onderscheidt zich omdat wij ingaan op de wensen van onze klanten. Wij overleggen en door middel van onze vakkennis en producten kunnen wij een geweldig eindresultaat bereiken.

Dit artikel is geschreven door Sophie Spanjer

Gerelateerde berichten