Iedere klant is uniek

Een intakegesprek is meer dan alleen het invullen van de Informed Consent. Het is dé mogelijkheid om je klant te leren kennen. Iedere klant is uniek en iedere klant is er één. Luister daarom aandachtig! Wat zijn de behoeften en verwachtingen van de klant en hoe kunnen deze met de Meta Therapy behandelingen bereikt worden.

Vertrouwen

Het intakegesprek begint al bij de eerste indruk, zorg dat deze goed is om het vertrouwen van de klant te winnen. Een goede eerste indruk creëer je met een nette entree en wachtruimte, maar ook door er zelf verzorgd en professioneel uit te zien. Zorg ervoor dat je klant zich op zijn of haar gemak voelt.

Tijdens de intake worden er namelijk dingen besproken die voor een klant niet altijd als fijn worden ervaren. Er kan informatie zijn die de klant liever niet met je deelt, maar die wel van groot belang is voor de behandeling en het te behalen resultaat. Het is noodzakelijk dat deze informatie bij je bekend wordt. Niet alleen voor de veiligheid van je klant maar ook die van jezelf, je salon en je medewerkers. Vul samen met de klant de Informed Consent in, bespreek alle contra indicaties en laat de klant altijd tekenen dat het naar waarheid is ingevuld.

Het belang van een intake

Het intakegesprek is het moment om je klant volledig te informeren over de Meta Therapy behandeling en de Dermatude producten. Gebruik een portfolio en voor en na foto’s, om de klant te overtuigen van de te behalen resultaten. Foto’s zeggen ooit meer dan 1.000 woorden. Maak ook altijd foto’s van de huid van de klant voor, tijdens en na de behandeling om het resultaat inzichtelijk te krijgen.

Het is van belang dat je precies weet wat de verwachtingen van de klant zijn. Als dit duidelijk is kun je samen met je klant een behandelplan op stellen. Informeer de klant op welke manier ze het beste resultaat verkrijgen, bijvoorbeeld een kuur in combinatie met de producten voor thuis gebruik die afgestemd zijn op het huidtype van de klant.

Ook al hebben schoonheidsspecialisten geen officieel beroepsgeheim, dat betekent niet dat je alle vertrouwelijke informatie van de klant zomaar openbaar kunt maken. Ben professioneel en gebruik deze informatie alleen voor het opstellen van het behandelplan en productadvies.

Gerelateerde berichten