Gepassioneerd praten over je vak, je behandelingen en producten. Maar zodra je het woord ‘verkopen’ hoort, wordt het moeilijk.

Herken je dat? Dat je niet iemand wilt zijn, die andere mensen een product aansmeert? Of het gewoonweg niet durft aan te kaarten of denkt dat het te ‘duur’ is voor je klant? Dat je voor je klant denkt? Je bent je er vast van bewust, maar weet niet hoe je dit moet aanpakken. En tja, zonder verkoop, geen omzet, geen winst. En uiteindelijk ook geen werkplezier.

Dus hoe help je jezelf over de drempel om toch te gaan verkopen?

Het is beter om vragen te stellen, dan om een standaard verkoopverhaal te houden. Door vragen te stellen krijg je helder beeld hoe je jouw klant écht goed verder kunt helpen. Dan ben je niet bezig om je product ‘aan te smeren’, maar om uit te zoeken hoe je jouw klant het beste kunt helpen met het probleem waar hij of zij tegenaan loopt. En als je er tijdens het gesprek van overtuigd raakt, dat je juist wél goed kunt helpen, dan is het alleen maar logisch om dat ook aan te bieden! Op die manier neem je je klant serieus, en jezelf ook.

Wij bieden bijzondere verkooptrainingen. Een toegevoegde waarde voor iedere specialist die zich in bovenstaande herkent. Het verschil met andere trainingen is dat onze trainer ook in hetzelfde vak werkzaam is in haar eigen salon en begrijpt waar jij tegenaanloopt. Hierdoor kan zij als geen ander met jou meekijken en je hierin begeleiden.

Je leert op een andere manier hiernaar te kijken en vanuit een andere insteek je verkoopadvies in te gaan, wat voor de klant alleen maar logisch en fijn is, in plaats van een gevoel van ‘aansmeren of opleggen’. Je leert manieren die voor jou goed werken en krijgt tools waarmee je direct aan de slag kunt.

 

Gerelateerde berichten