Natuurlijke ingrediënten worden steeds belangrijker in de beauty industrie. Zowel in beauty-producten die je op het lichaam aanbrengt, als in voeding, welke uiteindelijk ook uitwerking heeft op de schoonheid van de consument. Behalve het aanbrengen van de juiste crème en het gebruik van de juiste shampoo of cosmetica, is het minstens zo belangrijk dat wat je eet en drinkt ook zo puur en natuurlijk mogelijk is.

Dry January was sinds dit jaar niet voor niets zo ontzettend populair. De gevolgen van alcohol voor je innerlijke en uiterlijke gezondheid komen steeds meer aan het licht. Ook schoonheidsproducten die je aanbrengt op de huid worden alsmaar natuurlijker. Als ondernemer kun je jezelf de vraag stellen hoe je het best op deze alsmaar groeiende gezondheids-trend kunt inspelen.

Zelfgemaakte Spirulina

Producten die je gezondheid en schoonheid optimaliseren worden steeds populairder. Designer Maurizio Vrenna heeft de algae grower ontworpen, waarmee het mogelijk is om thuis je spirulina te laten groeien. Spirulina bestaat uit micro-algen en staat bekend om zijn geneeskrachtige werking. Dit apparaat, dat je gemakkelijk naast je waterkoker op de aanrecht plaatst, produceert zo’n 5 gram biomassa per dag in ideale omstandigheden. Dit is genoeg voor de gemiddelde dagelijkse behoefte van een volwassene. Dit ontwerp is typisch een voorbeeld van een product dat de consument helpt om gezonder te leven. Het is duurzaam en zorgt voor vertrouwen in het product. Omdat het in je eigen keuken gemaakt wordt, kunnen er bijvoorbeeld geen schadelijke metalen aan zijn toegevoegd.

Natuurlijke shampoo

Ook het eivormige shampoo blok van HiBAR staat in het teken van sulfaat-, ftalaten-, parabenen- en siliconenvrije ingrediënten. Enkel natuurlijke en niet-giftige haar voedende ingrediënten zijn gebruikt om deze shampoo en conditioners tot stand te laten komen. Daarnaast zeggen ze ook vegan en waste-free te zijn. Dit product is een typisch voorbeeld van de behoefte van de consument om zowel goed voor de planeet te zorgen, als voor zichzelf.

 

Het is erg belangrijk om te beseffen dat de consument zichzelf net zo hoog op de ladder plaatst, als de planeet. De duurzaamheidstrend loopt evenredig op met de individualiteitstrend. Daarom zorgen innovaties, concepten of bedrijfsstrategieën die op beide trends inspelen in deze tijd voor een grote kans op succes.

 

Renske Mennen is trendwatcher, met een focus op appearance en lifestyle. Ze is de founder van trendbureau Trend Agency Move, waarmee ze 24/7 onderzoek doet naar trends en ontwikkelingen. Renske schrijft maandelijks een trendcolumn voor beautyspot.nl. Ook verschijnt er elk seizoen een trendartikel in het magazine De Beauty Professional over trends en hun invloed ervan op de beautyindustrie. Wil je meer weten over Renske, lees dan hier wat ze allemaal doet, volg haar op Instagram, of neem een kijkje op haar website www.trendagencymove.com.

Gerelateerde berichten