Facebook Instagram
  • Home
  • Beautypedia
    • Bedrijfsvoering en ondernemen
    • Handverzorging en nagelstyling
    • Huidverzorging en ontharen
    • Kennis, opleiding en brancheorganisaties
    • Overige producten innerlijke en uiterlijke verzorging
    • Salonapparatuur
    • Saloninrichting
    • Salonbenodigdheden
    • Visagie, make-up en styling
    • Voeding en Suppletie
  • Leveranciers
  • Beautyspotters
  • Merken
  • Contact
Home » Renske Mennen » Pagina 3

Auteur: Renske Mennen

De combinatie van hygiëne en duurzaamheid wordt steeds belangrijker

Geplaatst op: 5 oktober 2020

Een goede hygiëne was in pre-corona tijd al erg belangrijk in onze maatschappij. Nu, in het post-corona tijdperk, is de behoefte hieraan alleen nog veel groter geworden. Onze associatie met desinfecterende handgel is inmiddels onlosmakelijk verbonden met de preventie tegen het coronavirus. Dat consumenten dus een nog grotere behoefte hebben aan producten om deze hygiëne…

Lees meer

Hygiëne als basistrend van alle ontwikkelingen

Geplaatst op: 1 september 2020

Eén van de belangrijkste thema’s die de beauty industrie op alle verschillende niveaus bezighoudt is hygiëne. Het thema is niet per se nieuw, maar de behoefte hiernaar is vanwege de komst van het coronavirus vele malen sterker geworden. De beauty branche gaat hier op verschillende manieren mee om. Je beauty-kit thuisbezorgd Onlangs is er bijvoorbeeld…

Lees meer

Natuurlijke ingrediënten worden almaar populairder

Geplaatst op: 29 juli 2020

Natuurlijke ingrediënten worden steeds belangrijker in de beauty industrie. Zowel in beauty-producten die je op het lichaam aanbrengt, als in voeding, welke uiteindelijk ook uitwerking heeft op de schoonheid van de consument. Behalve het aanbrengen van de juiste crème en het gebruik van de juiste shampoo of cosmetica, is het minstens zo belangrijk dat wat…

Lees meer

Groeiend perfectionisme staat lijnrecht tegenover de acceptatie van acné

Geplaatst op: 9 juli 2020

Er is op dit moment iets interessants gaande. Er heersen namelijk meerdere uitgesproken schoonheidsidealen. Het ene schoonheidsideaal gaat geheel richting perfectie, het wegwerken van alle oneffenheden en het creëren van ultieme symmetrie in het gezicht en het lichaam. Anderzijds gaat het schoonheidsideaal compleet de andere kant op, en is het omarmen van acné juist de…

Lees meer

Het is klaar met racisme, ook in de beauty-industrie

Geplaatst op: 10 juni 2020

Als reactie op de moord op George Floyd door de witte politieofficier Derek Chauvin, is er wereldwijde support voor de Black Lives Matter-movement. Overal ter wereld gaan mensen de straat op om op te staan tegen racisme en politiegeweld. De westerse beauty-industrie heeft eeuwenlang een schoonheidsideaal gehanteerd dat blanke mensen vertegenwoordigt. Ondanks dat hier de…

Lees meer

Quarantaine-looks zijn extreem creatieve beauty-looks

Geplaatst op: 12 mei 2020

Overal poppen quarantaine-looks op. Ze zijn vooral digitaal, omdat de hele wereld natuurlijk in lock down zit, maar hebben ook vooral iets bijzonders. Ze zijn creatiever en fantasierijker dan ooit, en hebben zelfs een buitenaards tintje. Dat er een creatievere kant in mensen naar boven aan het komen was als het gaat om beauty, had…

Lees meer

Trends die de beauty branche beïnvloeden in tijden van COVID-19

Geplaatst op: 10 april 2020

Het virus COVID-19 is zo machtig, dat het de wereld tot stilstand heeft gebracht. Trends daarentegen zijn juist in een stroomversnelling geraakt. Trends die al aan het groeien waren, lijken nu te exploderen. Dit komt doordat de maatschappij van het een op andere moment een totaal andere levensstijl heeft aangenomen. Voor ondernemers in de beauty-industrie…

Lees meer

Hoe feminisering make-up trends beïnvloedt

Geplaatst op: 5 maart 2020

Feminisering is een trend die de afgelopen eeuw steeds opnieuw met vlagen opkwam en weer ging liggen. Momenteel zitten we midden in een tijdperk dat feminisering een grote impact heeft op de maatschappij. Al sinds de #metoodiscussie die ontstond in 2017, en de daarop volgende Time’s Up movement die op 1 januari 2018 in het…

Lees meer

De toekomst van botox

Geplaatst op: 2 februari 2020

Botox is inmiddels een ingebed woord in onze maatschappij. In 2015 durfde Nederlandse celebrities er nog nauwelijks voor uit te komen dat deze behandelingen toen al op grote schaal werden ondergaan, met Linde de Mol als uitzondering op de regel. In de documentaire reeks ‘Sophie in de Kreukels’die toen werd uitgezonden was Linda de Mol…

Lees meer

2020: het jaar dat de beautyindustrie nog meer verweven raakt met technologie

Geplaatst op: 31 december 2019

Het is 2020 en dit belooft een interessant jaar te worden voor de beautyindustrie. Trends en ontwikkelingen zijn in volle gang, en de snelheid van innovaties zal alleen nog maar gaan toenemen. We trappen het jaar af met een vervolg op mijn grote artikel over beauty en technologie, dat in september 2019 verscheen in De…

Lees meer

Beauty-trends online en offline zijn niet langer meer hetzelfde

Geplaatst op: 2 december 2019

Online en offline beauty-trends zijn niet meer hetzelfde. Wat je online presenteert, is niet meer wat er offline gedragen wordt. Online wordt het gezicht ingezet als een soort doek van een schilder, waarop de meest diverse kunstwerken worden gepresenteerd. Felle kleuren rondom ogen, de neusbrug als eyecatcher of diverse kleuren op de lippen: het kan…

Lees meer

Genderneutraal wordt de nieuwe norm, ook in de beautyindustrie

Geplaatst op: 7 november 2019

Hoe genderneutraal is jouw beautybedrijf? Focus jij je vooral op de vrouw, of misschien wel alleen op de man? Een nieuw tijdperk is aangebroken. Volledig genderneutrale beautymerken klinken nu nog vooruitstrevend, maar zullen in de nabije toekomst enkel nog als ‘normaal’ gezien worden. De ondernemers die meebewegen met deze trend, zullen andere strategieën moeten volgen.…

Lees meer

Unieke zelfexpressie is de trend op het vlak van beauty

Geplaatst op: 2 oktober 2019

Afgelopen weekend was het Beauty Trade Festival, waar ik namens De Beauty Professional een trendlezing gaf over consumententrends in de beautybranche. Voor als je het gemist hebt: in dit artikel alsnog een greep uit het trendverhaal. Fotocredits: Makeupbrutalism Er is steeds meer behoefte aan de mogelijkheid tot zelfexpressie. Als het aankomt op het schoonheidsideaal, zijn…

Lees meer

De vraag naar vegan beautyproducten wordt alsmaar groter

Geplaatst op: 3 september 2019

De vraag naar cruelty free en vegan beautyproducten wordt steeds groter. Waar er eerst nog werd gestreden om bont van de catwalk te laten verdwijnen, is er inmiddels een norm ontstaan over het enkel nog willen gebruiken van vegan producten. Op allerlei vlakken is dit een groeiende lifestyle. Dat is een feit. Gen M en…

Lees meer

NIEUWSTE MAKE-UP TREND VAN DE CATWALK

Geplaatst op: 7 augustus 2019

De afgelopen jaren heeft natural beauty een spotlight gekregen in beautyland. Alicia Keys trad in 2016 make-uploos op, Heidi Klum ging met haar puur natuurlijke gezicht de straat op, en zangeres Demi Lovato verwijderde zelfs haar cosmetica voor de camera van Vogue. No make-up werd het statement, want de boodschap luidt: je bent mooi zoals…

Lees meer

Overgebleven littekens van acne als nieuw schoonheidsideaal

Geplaatst op: 2 juli 2019

Littekens die zijn overgebleven aan acne hoeven niet meer te worden weggewerkt met photoshop. Sterker nog, ze worden neergezet als nieuw beauty ideaal. Een maand geleden werd een fashionfoto gepubliceerd van het Zuid-Soedanese model Aweng Mayen Chuol waar haar littekens vanuit een zijaanzicht overduidelijk in beeld zijn gebracht. Het is een foto van de nieuwe…

Lees meer

Uit burn-outs en depressies ontstaat een nieuwe wellness-trend

Geplaatst op: 7 juni 2019

Als er iets niet goed is voor je huid, dan is het wel stress. En als er een ziekte is die nu meer voorkomt dan ooit tevoren, dan gaat het over mentale ziekte. Volgens onderzoek loopt een op de vijf Amerikaanse volwassenen met deze problemen rond, en de helft hiervan krijgt er niet eens een…

Lees meer

NIEUW! maandelijkse trendcolumn van Renske Mennen

Geplaatst op: 3 juni 2019

Hi! Ik ben Renske Mennen. Ik ben van nature super nieuwsgierig, en dat is meteen een van de belangrijkste eigenschappen voor mijn job. Ik ben namelijk trendwatcher op het vlak van Beauty, Fashion & Well-Being. Tijdens mijn opleiding Trend Research & Concept Creation in Lifestyle te Tilburg heb ik ontdekt dat trends een sterke basis…

Lees meer

  • Eerste
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste

Aanmelden nieuwsbrief

Houd mij op de hoogte

Beautyspot

Beautyspot.nl is hét onafhankelijk online platform voor de (B2B) beautybranche met specifieke kennis van product en markt waar doelgroepen elkaar kunnen ontmoeten. Beautyspot.nl is altijd actueel met content voor beautyprofessionals en haar adverteerders met een uitgebalanceerde mix tussen redactionele, branded (productendatabase) en usergenerated content.

Categorieën

Bedrijfsvoering en ondernemen
Handverzorging en nagelstyling
Huidverzorging en ontharen
Kennis, opleiding en brancheorganisaties
Overige producten innerlijke en uiterlijke verzorging
Salonapparatuur
Salonbenodigdheden
Saloninrichting
Visagie, make-up en styling

Copyright Beautyspot.nl - Privacyverklaring - Algemene voorwaarden - Disclaimer
Proudly powered by netbeauty