Facebook Instagram
  • Home
  • Beautypedia
    • Bedrijfsvoering en ondernemen
    • Handverzorging en nagelstyling
    • Huidverzorging en ontharen
    • Kennis, opleiding en brancheorganisaties
    • Overige producten innerlijke en uiterlijke verzorging
    • Salonapparatuur
    • Saloninrichting
    • Salonbenodigdheden
    • Visagie, make-up en styling
    • Voeding en Suppletie
  • Leveranciers
  • Beautyspotters
  • Merken
  • Contact
Home » Inge de Munnik » Pagina 23

Auteur: Inge de Munnik

Is jouw personeel wel rendabel?

Geplaatst op: 30 augustus 2012

Heerlijk zo’n rechterhand!  Ze neemt je werk uit handen, vangt je klanten op en ze kan de klusjes doen waar je zelf niet aan toe komt. Je hoeft de zaak niet te sluiten bij uitstapjes of vakanties en jullie kunnen elkaar opvangen tijdens ziekte. Maar vraag je je wel eens af of alles wel loopt…

Lees meer

Microplastics in cosmetica belastend voor milieu

Geplaatst op: 22 augustus 2012

Wetenschappers maken zich in toenemende mate zorgen om die microscopisch kleine stukjes plastic. Deze minuscule bolletjes plastic zitten in honderden gangbare verzorgingsproducten, waaronder shampoos, gezichtsverzorgers, tandpasta, lipbalsem en scheerschuim. Deze microplastics worden door het doucheputje gespoeld en komen via het riool in de waterzuivering terecht. Ze zijn zo klein dat ze voor een deel de…

Lees meer

Peuters in schoonheidssalon pedagogisch onverantwoord

Geplaatst op: 13 augustus 2012

In Rotterdam is er sinds kort een beautysalon voor kleuters. Vanaf vier jaar zijn meisjes welkom voor een uitgebreide behandeling. Er zijn allerlei beauty-arrangementen, maar ook losse behandelingen, zoals een spa luxe en een fotoshoot. Uit een poll op www.schoonheidsspecialistennieuws.nl blijkt dat de meeste schoonheidsspecialisten dit aanbod pedagogisch onverantwoord vinden (79%) en slechts een minderheid…

Lees meer

Eet je mooi met beautyfood

Geplaatst op: 11 augustus 2012

Wat moet je eten om er goed uit te zien? In het nieuwe beautydieet ‘Eet je Mooi in 28 dagen‘ onthult Inge de Munnik van welke voedingsstoffen en voedingsmiddelen wetenschappelijk is bewezen dat ze bijdragen aan een mooier uiterlijk. Als je deze voedingsmiddelen, in de juiste hoeveelheden en in de juiste combinaties eet zie je…

Lees meer

Babassu Skin en Spa pleit voor laag BTW-tarief schoonheidsbehandelingen

Geplaatst op: 10 augustus 2012

Vanmorgen bezocht Tweede Kamerlid Helma Neppérus de Leidse vestiging van Babassu skin & spa. De woordvoerder belastingen voor de VVD wisselde daar van gedachten met eigenaresse Heidi Olijerhoek over ondernemerschap. Olijerhoek pleitte er in dat gesprek voor om het lage BTW-tarief dat geldt voor een aantal arbeidsintensieve diensten ook toe te passen op schoonheidsbehandelingen, om…

Lees meer

Genomineerden Make-up Awards 2012 bekend!

Geplaatst op: 10 augustus 2012

Een deskundige jury heeft alle inzendingen van de wedstrijd van De Nederlandse Make-up Awards 2012 kritisch beoordeeld en tien kandidaten genomineerd. Zij maken op 23 september kans op De Make-up Award 2012 tijdens de Beauty Salon Dimensions in de Utrechtse Jaarbeurs. Het wedstrijd-thema dit jaar is ‘Catwalk Make-up’. Uit de vele inzendingen heeft de jury…

Lees meer

Beursagenda najaar 2012

Geplaatst op: 9 augustus 2012

Overzicht van alle beurzen op het gebied van uiterlijke verzorging of gerelateerd aan de schoonheidsbranche die worden gehouden in het najaar van 2011 22 t/m 24 September 2012 Beauty Salon dimensions 2012 / Utrecht  30 sept -1 oktober 2012 Professional Beauty & Wellness / Kortrijk  4 t/m 5 oktober 2012 Fitness en Wellnessdagen Rotterdam 6…

Lees meer

Eigen huidtype bepalen moeilijk voor consumenten

Geplaatst op: 23 juli 2012

Uit een recente poll op www.beautynieuws.nl blijkt dat vrouwen het moeilijk vinden om zelf hun eigen huidtype te bepalen. Iets minder dan de helft van de vrouwen (44%) weet niet of twijfelt welk huidtype ze heeft. Hier liggen kansen voor de schoonheidssalon! Want juist de schoonheidsspecialist is als geen ander in staat om de huidconditie te…

Lees meer

Winnares Nederlandse Make-up Awards 2011: Het is een bewijs aan mezelf dat ik het kan

Geplaatst op: 19 juli 2012

Anna Wojnarowska uit Almere won De Nederlandse Make-up Award (DNMA) 2011. Ze scoorde op alle criteria het meest aantal punten die ooit aan een kandidaat gegeven zijn. De prijs, die werd uitgereikt tijdens Beauty Salon dimensions in Jaarbeurs Utrecht, is voor haar het bewijs aan zichzelf dat ze echt goed is: "Twee jaar daarvoor heb ik…

Lees meer

Dagelijkse beautyrituelen

Geplaatst op: 18 juli 2012

Ruim drie kwart van de vrouwen houdt er een dagelijks beautyritueel op na. Dit blijkt uit een poll op www.beautynieuws.nl. Beautyrituelen zijn schoonheidsbehandelingen die op dezelfde wijze herhaald worden. Meer dan de helft van de vrouwen (54%) voert haar beautybehandelingen zowel in de ochtend als in de avond volgens een vast patroon uit. Een kwart…

Lees meer

Prijzen in schoonheidssalons na BTW verhoging

Geplaatst op: 9 juli 2012

De BTW verhoging zal per 1 oktober 2012 van 19% naar 21% verhoogd worden. Vanaf dan geldt voor je beautybehandelingen en de verkoop van je artikelen het verhoogde tarief. Uit de poll op www.schoonheidsspecialistennieuws.nl blijkt dat bij 80% van de salons dit verhoogde tarief zal worden doorberekend in de prijzen van de behandeling. Ruim een…

Lees meer

Transparantie de nieuwe hype onder cosmeticamerken?

Geplaatst op: 4 juli 2012

Na de ‘vergroening’ van cosmeticamerken is er nu nog een hippere manier om je op een verantwoorde wijze te onderscheiden, en dat is transparantie. Dit betekent dat bedrijven volledig inzicht geven in hun reilen en zeilen: open zijn over kosten en marges, de mogelijkheid om de gebruikte ingrediënten tot de bron te herleiden of inzage…

Lees meer

Het belang van Social Media voor de schoonheidssalon

Geplaatst op: 1 juli 2012

Het inzetten van social media voor de schoonheidssalon wordt steeds belangrijker. Waar vroeger de krant en folders de meest gebruikte middelen waren om te lokaal te adverteren, tegenwoordig is online communicatie steeds meer in opkomst. Realiseer je dat je klanten actief zijn op internet en dus niet meer passief zijn zoals enkele jaren geleden. Ze…

Lees meer

Fish Spa: visjes knabbelen dode huid van voeten

Geplaatst op: 30 juni 2012

De nieuwste methode om je voeten te verwennen is de zogenaamde Fish Spa waarbij visjes je huid op natuurlijke wijze peelen en masseren. Je laat je voeten bungelen in een bak met honderden Garra Rufa visjes en die knabbelen je dode huidcellen er af. Het geeft je een licht tintelend en kietelend gevoel en daar…

Lees meer

Van milieuactivist tot schoonheidsspecialist

Geplaatst op: 28 juni 2012

Alex Struyker Boudier (1965) heeft een goed klinkende naam, die niet zou misstaan op een filmposter of in de aankondiging van een toneelstuk. En acteren leek hem vroeger wel wat, net als kapper worden. Maar beide plannen werden door zijn ouders weggewuifd. Fijn studeren, net als de rest van de familie, vonden zij een veel…

Lees meer

Hoe onderscheidend is jouw salon van concurrenten?

Geplaatst op: 26 juni 2012

De beauty- en wellnessbranche is een sterk concurrerende markt. De bezoekers van jouw salon komen vaak uit de regio en in die regio zijn nog tal van andere salons gevestigd. Daarom is het juist in deze branche van belang dat de meerwaarde van een salon aantrekkelijk gecommuniceerd wordt naar huidige en potentiële klanten. Dit zegt…

Lees meer

Helga Wouterse nieuw bestuurslid Anbos

Geplaatst op: 22 juni 2012

Helga Wouterse, eigenaresse van Instituut Helga Wouterse in Varik, is verkozen tot bestuurslid van de Algemene Nederlandse Branche Organisatie Schoonheidsverzorging (ANBOS), die de belangen behartigt van ca. 5.000 leden. Met haar ruim 22 jaar ervaring en verregaande inzet voor de branche, beschouwt de ANBOS Helga Wouterse als een grote aanwinst. De eigenaresse van het instituut…

Lees meer

Zonneschade herkennen

Geplaatst op: 21 juni 2012

De medische term voor zonneschade is actinische keratose. Zonneschade is te herkennen als ruwe, roodachtige, schilferige vlekjes op de huid. Je vindt ze vooral op de rug van de hand, de onderarmen, het gezicht of op de schedelhuid. In het begin is de huidafwijking beter te voelen (als ruw plekje) dan te zien. Het zijn…

Lees meer

Belgie krijgt nieuwe regels voor cosmetische ingrepen

Geplaatst op: 9 juni 2012

De Belgische minister Laurette Onkelinx is bezig met de voorbereiding van nieuwe regels voor plastische chirurgie. Omdat er steeds meer cosmetische ingrepen worden verricht trekt deze winstgevende business ook opportunisten aan die minder kennis en kunde hebben dan benodigd is voor deze ingrepen. Want in België mag nu iedere arts iedere esthetische ingreep uitvoeren. Door…

Lees meer

De klantenkring van de schoonheidssalon vergrijst. Wat nu?

Geplaatst op: 27 mei 2012

In de maanden april/mei 2011 is aan de bezoekers van www.beautynieuws.nl gevraagd hoe vaak men de schoonheidssalon bezoekt. Uit de antwoorden blijkt dat meer dan de helft van de bezoekers (54%) nooit naar de schoonheidsspecialiste gaat.  De deelnemers aan de enquête die wel de schoonheidssalon bezochten (46%) hebben een gemiddelde bezoekfrequentie van 4 keer per jaar. Belangrijk…

Lees meer

Uitslag Poll: bad of douche in schoonheidssalon

Geplaatst op: 21 mei 2012

We stelden onze lezers de afgelopen maand de volgende vraag in onze maandelijkse poll: Heb jij een douche- of badruimte in jouw salon, zodat jouw klanten zich na een lichaamsbehandeling, bijvoorbeeld een pakking, lekker kunnen afspoelen? Hier werd door bijna 90 salons op gereageerd. Uiu de poll blijkt dat slechts 1 op de 4 schoonheidssalons…

Lees meer

Natuurlijke ingredienten in cosmetica niet beter dan synthetische

Geplaatst op: 17 april 2012

Vindt men natuurlijke ingredienten in cosmetica beter of veiliger dan synthetische ingredienten? Om dat te achterhalen is er op de consumentenwebsite www.beautynieuws.nl en op deze website een poll gehouden. Hieruit blijkt dat natuurlijke ingredienten (ten onrechte) een beter imago hebben dan synthetische ingredienten. Maar liefst 57% van de consumenten en 47% van de schoonheidsspecialisten weet zeker of…

Lees meer

Anbos Beauty en Nature Event 2011 inspirerend, leerzaam en gezellig

Geplaatst op: 14 april 2012

De Algemene Nederlandse Brancheorganisatie Schoonheidsverzorging, ANBOS, hield op maandag 11 april 2011 in Burgers’ Zoo in Arnhem het Beauty & Nature kennisevent voor schoonheidsspecialisten. Meer dan 350 ondernemers waren op dit evenement afgekomen. Na afloop waren de reacties overwegend positief, zowel over de inhoud van het programma als de locatie. Het prachtige weer zorgde er…

Lees meer

Acne, jongeren en de schoonheidssalon

Geplaatst op: 30 maart 2012

Het Digitaal Acne Informatie Centrum voor jongeren (DAIC) lanceerde eind maart de site wegacne.nl om jongeren alles over het ontstaan van acne en de behandeling te wijzen.  In begrijpelijke taal en met advies over voeding en de te gebruiken producten. Met filmpjes die uitleggen hoe de behandeling in een schoonheidssalon werkt. Scholen kunnen zich aanmelden…

Lees meer

Nieuw Keurmerk SHA alternatief voor de term dermatologisch getest?

Geplaatst op: 27 maart 2012

Sommige cosmeticaproducten hebben op de verpakking staan dat het product ‘dermatologisch getest’ is. Dat betekent dat de fabrikant het product op vrijwilligers heeft getest. Deze dermatologische tests geven de fabrikant informatie over de kans dat zijn product overgevoeligheidsreacties oproept. De tests geven ook informatie over de mate waarin het cosmeticaproduct door verschillende huidtypen wordt verdragen.…

Lees meer

Visagist worden?

Geplaatst op: 26 maart 2012

Make-up artist, ofwel visagiste is een erg dankbaar beroep. Wat is er nou leuker dan andere vrouwen mooier maken dankzij jouw vakkennis? Je kunt al je creativiteit kwijt in dit werk. Het is letterlijk en figuurlijk een kleurrijke wereld met een enorm scala aan producten waar je mee kunt werken. Je leert hoe je professionele…

Lees meer

Schoonheidssalons werken met 1 of 2 merken huidverzorging

Geplaatst op: 19 maart 2012

De meeste schoonheidssalons (80%) werken met 1 of 2 merken huidverzorging in hun salon. Dit blijkt uit een poll op www.schoonheidsspecialistennieuws.nl.in februari/maart 2012. Er deden 139 bezoekers aan mee.Om meerdere doelgroepen in de salon te kunnen bedienen wordt er vaak met meerdere merken gewerkt.  De vraag luidde als volgt: Hoeveel merken huidverzorging verkoop jij in jouw…

Lees meer

Oprichtster Simone van Bekkum stopt met Neconet

Geplaatst op: 16 maart 2012

Simone van Bekkum, oprichtster van het Nederlands Cosmetica Netwerk/Neconet stopt ermee. Dit laat Simone van Bekkum zelf weten door middel van een persbericht. "Na jaren lang netwerken en actief te zijn in de beautybranche ben ik tijdens de zwangerschap die niet voorspoedig ging en het overlijden van mijn moeder de grip op het bedrijf verloren.…

Lees meer

Beauty Newcomer of the year 2012: Herma Knol van Salon 99 Skin Care uit Nijeveen

Geplaatst op: 13 maart 2012

Voor de editie van de Beauty Awards 2012 werd een vierde categorie toegevoegd, te weten de ‘Newcomer Award’. Deze Beauty Award is er speciaal voor aankomend talent dat nog niet langer dan twee jaar in de branche werkzaam is. In deze categorie is de winnaar geworden Herma Knol van Salon 99 Skin Care uit Nijeveen. …

Lees meer

Cindy Bennink van Salon Caresse Beaute uit De Lier winnaar Beauty Award Publieksprijs 2012

Geplaatst op: 13 maart 2012

Dit jaar werden er nog meer prijzen uitegeriekt tijdens de finaleavond van de Beauty Awards. Zo was er ook dit jaar de categorie Beauty Award Publieksprijs. Meer dan 4000 mensen stemden voor de publieksprijs via de website www.beauty-award.nl. Deze verkiezing is een samenwerking met de magazines BeauMonde, Marie Claire en de websites Style Today en BeautyNieuws.nl.De…

Lees meer

  • Eerste
  • Vorige
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Volgende
  • Laatste

Aanmelden nieuwsbrief

Houd mij op de hoogte

Beautyspot

Beautyspot.nl is hét onafhankelijk online platform voor de (B2B) beautybranche met specifieke kennis van product en markt waar doelgroepen elkaar kunnen ontmoeten. Beautyspot.nl is altijd actueel met content voor beautyprofessionals en haar adverteerders met een uitgebalanceerde mix tussen redactionele, branded (productendatabase) en usergenerated content.

Categorieën

Bedrijfsvoering en ondernemen
Handverzorging en nagelstyling
Huidverzorging en ontharen
Kennis, opleiding en brancheorganisaties
Overige producten innerlijke en uiterlijke verzorging
Salonapparatuur
Salonbenodigdheden
Saloninrichting
Visagie, make-up en styling

Copyright Beautyspot.nl - Privacyverklaring - Algemene voorwaarden - Disclaimer
Proudly powered by netbeauty